Gå til innhold
  • Bli medlem

raskere sykkel?


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har lyst på en raskere sykkel til dagligbruk enn min offroader, men er ikke klar for en racersykkel pga for for smale dekk.

Jeg går og lurer på om de såkalte hybridsyklene er raskere, (i betydningen merkbart askere) på asfalt enn en vanlig offroader? Noen som i så tilfelle kan anbefale en rask hybrid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller kjøp deg Hutchinson Python dekk. Disse er høye slik at du oppnår tilnærmet hybrid/racer diameter på hjulet som igjen gir liten rullemotstand (en stor diameter "spiser" underlaget bedre enn en liten), samt at tilbakelagt distanse pr. hjulomdreining blir lengre. Python dekket er det dekket til Hutchinson som triller lettest (MYE bedre enn slics dekk ettersom disse har lav profil og gir liten hjuldiameter). Fungerer like bra i skauen som på asfalt.

Hybrid sykler kommer i alle varianter. Alt fra klassisk herresykkel til racersykkel med rett styre. En god hybrid gir god fart.

Tenk også litt på sittestilling. Ettersom luftmotstanden kvadreres både mhp. areal og fart har dette mye å si. Sitter du med høyt styre og lavt sete vil du uansett sykkel aldri oppnå særlig høye hastigheter uten å bruke enorme krefter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder en knapp på hardt pumpete slicsdekk på asfalt, alternativt at du lar de slitte semislicsene gå over til asfaltdekk dersom fart betyr mye. Semislics er jo som kjent fine også på grusvei, men da med litt mindre dekktrykk. Er ellers overrasket over hvor liten forskjell det er på hastigheten på raceren og på offroaden når du sykler med høyt dekktrykk, slics eller semislics og "lavt" styre.

Du skal i alle fall sykle langt før en ny sykkel har betalt seg i innspart tid ! :D

knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
Gjest Anonymous

Ingen tvil om at det er sammenheng mellom begrepene "sykle fort" og "moro".

Jeg kan anbefale noen raske 26-tommers dekk jeg har kjøpt som heter "invert 2.0" (fant dem på sykkelcompaniet på grunerløkka). De er bortimot perfekte i mine øyne; de triller meget bra på asfalt og grus, de er lette, og på toppen av det hele er de super-slitesterke (gått 580 mil så langt, ennå ikke utslitt)).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg har lyst på en raskere sykkel til dagligbruk enn min offroader, men er ikke klar for en racersykkel pga for for smale dekk.

Jeg går og lurer på om de såkalte hybridsyklene er raskere, (i betydningen merkbart askere) på asfalt enn en vanlig offroader? Noen som i så tilfelle kan anbefale en rask hybrid?

Hei,

Jeg har en DBS LTC 800 hybrid sykkel som har gått ca. 2 km.. ble kjøpt igår 29.06.04 ... Jeg velger å selge den da manglende terrengegenskaper gjorde den feil til mitt bruk. Sykkelen er naturlignok som ny, og kostet meg 5500,- .. Om noen er interessert lar jeg den gå for 4000,- .. ta evnt. kontakt på [email protected] for bilde og info. sykkelen befinner seg i Larvik.

mvh

Einar Schau

[email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.