Gå til innhold
  • Bli medlem

Forsvarets overskuddslager nær/i Oslo..


Chivato

Anbefalte innlegg

Annonse

Forsvars Matriell Utsalg har åpnet utsalg i Oslo

Adresse: Østre aker vei 243 inngang H.

Tlf. 944 99 224

Åpnings tider Utsalget.

Utsalget er stengt fra 21. desember til 8. januar

Mandag Stengt

Tirsdag 10.00 - 18.00

Onsdag Stengt

Torsdag 10.00 - 18.00

Fredag 10.00 - 16.00

Lørdag 10.00 - 15.00 (Annen hver Lørdag uker med oddetall. Uke 1, 3, 5, 7 Osv.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsvaret selv hadde utsalg på Jessheim, nærmere bestemt i Hauerseter leir, men har nå blitt nedlagt. Dette var utsalg som forsvaret stod for selv, og hadde helt andre priser en utsalgene nevnt i tidligere innlegg.

Er vel kun en "butikk" igjen i forsvarets regi:

http://www.mil.no/flo/start/virksomhet/prosjekt/fap/article.jhtml?articleID=149555

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare funnet ullsokkene og ullvottene som brukbart turutstyr i forsvarets overskuddslager.

Er det noe annet som kan brukes som ikke fyller sekken og veier likt eller mindre enn sivilt ??????

forsvarets nettingundertøy er jo helt topp, kombinert med en ullfrottè blir det genialt. ellers er jo m-77 marsjstøvler og fotposer med såler av liggeunderlag veldig bra. du bør også sjekke ut vindvotter, men sørg for å få tak i de nye. de gamle fryser lett og det er dritt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk 3 dager i forsvaret i 2005 og etter det oppholdet har jeg lært at det bare er dritt og lort som kommer fra den kanten.

Homoer hele gjengen. Den tøffeste karen ville de ikke ha. Ikke rart at det går til helvete med forsvaret i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja vel? er det deg selv du sier er den tøffeste karen? de ser sikkert etter folk som kan gjøre litt av hvert vettu, og ikke bare gå rundt å tro de er best. sorry, men liker bare ikke folk som snakker dritt om andre og tror de er så mye bedre. kanskje du bare er lit skuffa for at du ikke fikk være der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk 3 dager i forsvaret i 2005 og etter det oppholdet har jeg lært at det bare er dritt og lort som kommer fra den kanten.

Homoer hele gjengen. Den tøffeste karen ville de ikke ha. Ikke rart at det går til helvete med forsvaret i dag.

HAHA! Klassisk militær-hater utsagn. De fleste som hater militæret er enten kicka ut eller har ikke dugd til annet et meningsløst negerarbeid.

Helt forståelig selvsagt, men slutt og syt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk 3 dager i forsvaret i 2005 og etter det oppholdet har jeg lært at det bare er dritt og lort som kommer fra den kanten.

Homoer hele gjengen. Den tøffeste karen ville de ikke ha. Ikke rart at det går til helvete med forsvaret i dag.

Hvis du er så tøff hvorfor klarte du bare 3 dager i forsvaret? militære utdanningen starter den 5 dagen, så det du presterte kan ikke være mye å skryte av. kanskje du bør heller se litt innover deg før du kaller x antall personer som jobber hardt hver dag for homoer og vi er bare ''dritt og lort'' :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk 3 dager i forsvaret i 2005 og etter det oppholdet har jeg lært at det bare er dritt og lort som kommer fra den kanten.

Homoer hele gjengen. Den tøffeste karen ville de ikke ha. Ikke rart at det går til helvete med forsvaret i dag.

Dritt og lort lukes bort de første dagene.... Tolk det sånn du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur jeg tilhørte dritt og lort i militæret gitt... Jammen glad den tida er tilbakelagt for lengst! Makan til bortkasta år! Bare kløning, kjeft og helvete! Nesten så jeg er enig i den homogreia, selv om man ikke bør bruke et sånt ord i nedsettende betydning. Det var iallefall viktigere med sengestrekk og autistisk orden på klærne i skapet enn fysisk trening og spissing av form. Hva er poenget med å måtte ha på seg Felt 2 for å spise frokost og etterpå ta på seg grusomme Felt 1 med gru som er så klønete at kløner som meg er nødt til å få trøbbel? Jeg rakk iallefall ikke frokost. Elendige sekker og støvler var det også.

Skulle militæret hatt noen form for verdi burde man få masse treningsveiledning og treningsoppfølging! Man burde hatt bra utstyr og trent på å gå mye med tung sekk. Mer våpentrening også! Man vinner da ikke kriger på å marsjere riktig på mikrometern!

Hadde fysisk fostring vært tingen ville jeg hatt en fin tid i militæret hvis befalene kunne sett mellom fingrene på min klønete adferd og det faktum at jeg ofte traff blinken ved siden av. Gjerne mindre urimelige krav også. Folk som er innstilt på å gjøre en innsats bør ikke få ødelagt motivasjonen av dårlig oppførsel fra befal som forventer at man gjør unna en times arbeid på tre minutter. Det river iallefall ned all min interesse om å gjøre en god figur.

En positiv ting var at jeg iallefall så smått begynte å trene styrke på egenhånd der.

Men militærstøvla tålte ikke turen til Fanaråken da jeg tok de fram to år etter :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur jeg tilhørte dritt og lort i militæret gitt... Jammen glad den tida er tilbakelagt for lengst! Makan til bortkasta år! Bare kløning, kjeft og helvete! Nesten så jeg er enig i den homogreia, selv om man ikke bør bruke et sånt ord i nedsettende betydning. Det var iallefall viktigere med sengestrekk og autistisk orden på klærne i skapet enn fysisk trening og spissing av form. Hva er poenget med å måtte ha på seg Felt 2 for å spise frokost og etterpå ta på seg grusomme Felt 1 med gru som er så klønete at kløner som meg er nødt til å få trøbbel? Jeg rakk iallefall ikke frokost. Elendige sekker og støvler var det også.

Skulle militæret hatt noen form for verdi burde man få masse treningsveiledning og treningsoppfølging! Man burde hatt bra utstyr og trent på å gå mye med tung sekk. Mer våpentrening også! Man vinner da ikke kriger på å marsjere riktig på mikrometern!

Hadde fysisk fostring vært tingen ville jeg hatt en fin tid i militæret hvis befalene kunne sett mellom fingrene på min klønete adferd og det faktum at jeg ofte traff blinken ved siden av. Gjerne mindre urimelige krav også. Folk som er innstilt på å gjøre en innsats bør ikke få ødelagt motivasjonen av dårlig oppførsel fra befal som forventer at man gjør unna en times arbeid på tre minutter. Det river iallefall ned all min interesse om å gjøre en god figur.

En positiv ting var at jeg iallefall så smått begynte å trene styrke på egenhånd der.

Men militærstøvla tålte ikke turen til Fanaråken da jeg tok de fram to år etter :D

Og hvordan tror du et forsvar bestående av kløner som deg hadde sett ut uten disiplin på uniform og marsjing? I en vervet avdeling er ikke slikt nødvendig, men for vernepliktige er det et must.

Du har forøvrig helt rett i at man burde trene langt mer på disipliner som skyting og tung sekk! Idag er det mange som går gjennom fgtj uten å ta i et våpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del syntes forsvaret var en bra periode. Kom inn som en normal slapping og havnet etterhvert i en avdeling som omtrendt alltid var ute i felt. Fikk nesten 60 teltdøgn i løpet av det året. Jeg er ganske sikker på at jeg aldri ville drømme om å telte om vinteren hadde det ikke vært for "treningen" jeg fikk i forsvaret.

Men det er klart at dersom man ikke kommer seg videre fra rekruttskole eller øvingsavdeling så blir vel hverdagen masjering, gulvvask og sengestrekk. På stående avdeling var i alle fall hverdagen en helt annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.