Gå til innhold
  • Bli medlem

Skredsøker?


sturlalv

Anbefalte innlegg

I lys av siste ukers skredulykker vurderer jeg å kjøpe skredsøker - om ikke for egen del så i hvert fall for de som sitter hjemme.

Er det noen som har gjort erfaringer med slike dippedutter? Da tenker jeg ikke nødvendigvis på å bli tatt av og reddet ut av et skred, men heller produsenter, modeller, priser, utsalgssteder & slikt :)

Mvh

Sturlalv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Mamut Barrywox

Ingen over, ingen ved siden.

Sjekk www.sportsnett.no

Denne har både digital og analog mottaker. I tillegg har den display som viser deg vegen og hvor langt det er igjen til senderen. Har brukt den i organsiert redning (øvelse) i ett år og har bare god-ord å si om dette produktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! I Oppdal Røde Kors Hjelpekorps så gjennomførte vi for en stund siden en test av skredsøkere, både analoge og digitale. Vi testet de opp mot brukervennlighet, nøyaktighet, forstyrrelse fra kraftledninger/mobiltelefoner o.l

Den som vi kåret til en klar vinner, var Mammut Barryvox, med den analoge Ortovox F1 på en god annenplass.

Sats på Mammut du. (Dersom du er interesert i testen, kan jeg se om jeg finner den igjen og sende den til deg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Kraftledninger? går vel ikke skred der de er (litt på kanten..) Uansett sats på Ortovox sin eldtse modell, den på markedet med lengst rekkevidde og enkel å bruke. har brukt den i 1år og ortovox f1(?) året før der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.