Gå til innhold
  • Bli medlem

hubba hubba Hp


tjn

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å gå til innkjøp av "MSR hubba hubba HP" har lest litt om den forige versjonen, den får jo endel skryt men det sies noe negativt om at det slipper inn for mye luft, å at den ikke egner seg i hardt vær.

Grunnen til at jeg er litt nyskjerrig på Hp versjonen er at det ser ut som den er oppgradert endel med tanke på å hindre for mye luftgjennomstrømning i selve innerteltet.

Er det noen som har, eller vet noe om Hubba Hubba HP? har den flere bardunfester? egner den seg bedre i dårlig vær enn den forige hubba hubba?

Anything? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så vidt jeg har kommet frem til har ikke teltene, de nye hp-versjonen altså, kommet i butikkene ennå. Har ikke klart å finne en eneste anmeldelse så langt. Men om MRS har klart å gjøre noe med gjennomtrekken i den forrige modellen er jo mye gjort.

Har på følesen at MRS's "fast and light" telt ikke helt egner seg over tregrensa her i Norge. Ikke det, jeg lå neste 6 uker i et MSR Zoid 1.5 og overlevde det, men måtte kjøpe varmere sovepose pga gjennomtrekken. Det tålte overraskende mye vind, men det er jo en del lavere enn Hubba Bubba.

Det jeg lurer mest på er om de har laget noen lufteluker oppe på duken, for på de bildene jeg har sett er det jammen ikke lett å se. Uten luker er det i allefall helt uegnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.. jeg hadde ikke planer om å bruke teltet i hardt vært, men hadde litt lyst at det skulle kunne tåle litt i tilfelle man kom over dårlig vær. blir ikke å bruke det på lengere enn ukesturer, så man har jo gode muligheter til å unngå der værste været.. Men man vet jo aldri :)

Det er vanskelig å bestemme seg.. jeg har store problemer med å finne et telt.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et Hubba Hubba med netting innertelt. Var ute natten til i går. Det blåste opp litt i løpet av natten, teltet sto greit men det trekker friskt i inner teltet. Det var mildt denne natten, 5-7 C, så dette var helt greit, det ble faktisk litt i overkanten varmt i forhold til soveposen jeg valgte. Men teltet hadde vært et mareritt hvis det hadde vært snøfokk. Etter å ha sett på tegningene til HP så ser dette også ut til å ha luftingen lang bakken og dette er ikke helt forenelig med snøfokk. Man kan selvsagt fylle opp med snø rundt som en nød løsning men da er det slutt på ventilasjonen, det er kun ventilasjon i nedkant av ytterduken.

Personlig er jeg meget fornøyd med teltet og det lever opp til mine forventninger og forutsetningene jeg hadde med hensyn til vekt og plass men noe ekstremtelt er det ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke jeg skal belage meg på å bruke det under ekstreme forhold. men det bør tåle en liten vindkuling på finnamrksvidda, å kanskje en liten snøbyge under jakta sent i september..

Har dere kanskje andre forslag?

Det bør ha plass til to stykk med oppakning.. er det plass til det i den orginale hubba hubba'n?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teltet står greit og det tåler helt klar vanlig nedbør. Ei snøbyge på høstjakta er ikke noe problem. Fokk snø vil det bli noe utrivelig med, men dette er ikke prøvd det er bare en mening jeg har utfra konstruksjonen av teltet.

Jeg bruker det primær som solo telt men med to fortelt/innganger går det greit med to i teltet. Forteltet har grei størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.. Tusen takk for svar :D

skal prøve å bestemme meg for hva jeg skal kjøpe.. det er ikke lett, men en gang må man bestemme seg..

kan være jeg dropper hubba hubba hp pga at den kanskje ikke er så mye bedre enn hubba hubba.. å da sparer jeg også endel penger.

Skal også vurdere andre typer telt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg kjøpte meg et Hubba hubba fra basegear.com i vinter. Teltet er meget lett å sette opp.. ble litt overrasket egentlig..

Jeg fant ut her en kveld at jeg skulle ta meg en tur på fjellet for å bare prøve det en natt, kun av ren nyskjerrighet.

jeg kan jo bare si med en gang at det ikke er noe vintertelt, men det viste jeg jo fra før.. men jeg måtte bare prøve :roll:

Det var konstant trekk gjennom teltet hele natten, så jeg er glad jeg tok posten som holder meg varm under -20 grader..

Teltet vil nok fungere meget fint i varme sommerdager, og det holder garantert myggen ute!

Er du en person, så er det god plass til utstyr og matlaging. Er dere to kan du ikke så mye utstyr inne i teltet.. Ytterteltene er ikke så kjempestor, men de rommer sekken.. Det beste vil nok være å la sekken ligge rett utenfor med et regntrekk eller en søppelsekk over seg.. da får du plass til litt småting du har bruk for i ytterteltet.

jeg skal ikke uttale meg for mye siden jeg kun har en natt i teltet :wink:

Legger ved noen bilder av teltet

post-3876-13347452373_thumb.jpg

post-3876-133474523751_thumb.jpg

post-3876-133474523767_thumb.jpg

post-3876-133474523792_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.