Gå til innhold
  • Bli medlem

Sovepose til barn


hvalhai

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! :)

Skal kjøpe soveposer til jentene mine (6 og 8 år).

Det er sikkert noen av dere som har litt erfaring med junior sovepose, til deres barn.

Har tittet litt på:

Helsport Alta JR Pro. 1,3 kg. Komf temp:-10

Hagløfs Perf.JR. 1,1 kg. Komf temp: 0

Ajungilak Iglo JR. 1,5 kg. Komf temp: 0

Har noen kjennskap til disse, og er det noen andre jeg bør se på?

Det er tvilsomt om det blir soving i telt på vinteren. Men de bør jo være varme og lette å snøre igjen+ at de bør ha halskrage.

Hilsen Heidi :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke erfaring med de soveposene du har nevn her.

Det jeg ville lagt vekt på er hvor varme ungene dine er om natta når de sover. Mine er ekstremt varme, og sover med sommerdyne året rundt. Kun en av dem bruker pysj. Å legge dem i en sovepose som er skikkelig varm er egentlig helt håpløst. På hytta sover eldstemann ofte i en tynn sovepose i et rom som holder 10-15 grader om vinteren. Det holder i massevis. De to yngste har ikke egen sovepose enda, men de er som regel enda varmere når de sover, og det kommer til å spille inn på valg av sovepose.

Tenk litt på hvordan de sover til vanlig rett og slett. Skal soveposen kun brukes ute, eller skal den også benyttes til overnattigsbesøk o.s.v. Det spiller kanskje også en rolle. Sover man ute kan de jo sove med ullundertøy sånn at posen får flere bruksområder.

Også hadde jeg kanskje vurdert å kjøpe vanlig sovepose - litt avhengig av hvor store de er. Når en er 8 år så er det ikke så veldig lenge før de skyter i været. En god sovepose blir kanskje ikke utslitt så fort.

Håper dere får noen fine teltturer til sommeren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.