Gå til innhold
  • Bli medlem

Pieps Freeride (skredsøker)


Aalstad

Anbefalte innlegg

Annonse

Takk skal du ha!

God link - plutselig ble jeg litt klokere på skredsøkere :D og fant ut at dette nok ikke er noe jeg vil satse på. Ingen retningsangivelse, og det at den reagerer kun på fluxtetthet (at det da kan være mer enn kun ett punkt på overflaten som har sterkeste signal) gjør at jeg heller legger litt flere grunker i en med flere - helst tre antenner. Safety first:)

Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har bca tracker, en solid enkel skredsøker. Er egentlig veldig fornøyd.. Glemmer ofte å ta den av etter jeg har vært på tur så vekt/stærrelse spiller liten rolle når bæresystemet er bra (følger med). Har trent litt på å søke med den både etter en og flere begravde og føler at denne absolutt er noe jeg kan leve med.. Lydsignalet som indikerer avstand i tillegg til diplayet er klart og tydelig, noe som er veldig kjekt. Har ikke prøvd 3 antenners men har ikke noe problem med å anbefale Trackeren ut ifra de erfaringene jeg har gjort meg.

Tror det er et poeng å velge en skredsøker som er robust, med store knapper, og enkel å bruke. I en realistisk situasjon så må den brukes fort, kansje i dårlige værforhold, og i en fysisk og psykisk krevende setting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare tilføye at det ikke er din sikkerhet du stort sett tenker på i forhold til valg av søker, men faktisk din mulighet til å finne dine kompiser som blir tatt. Det er viktig at alle i turflokken har utstyr og kan å bruke det, det er det viktigste. Kan du å bruke en skredsøker skikkelig, er det nesten samme hvilken du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare tilføye at det ikke er din sikkerhet du stort sett tenker på i forhold til valg av søker, men faktisk din mulighet til å finne dine kompiser som blir tatt. Det er viktig at alle i turflokken har utstyr og kan å bruke det, det er det viktigste. Kan du å bruke en skredsøker skikkelig, er det nesten samme hvilken du har.

+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.