Gå til innhold
  • Bli medlem

Femundløpet


kymy

Anbefalte innlegg

Annonse
Femundløpet går av stabelen denne helga, distanser 400 og 600 km.Deltakere fra hele landet.

De som er intressert kan følge linken under

http://www.femundlopet.no/public.aspx

God helg!

Dersom noen har tatt turen til Femunden så er jeg spent på å høre hvordan dere hadde det...

Vi får ta oss en tur bortover neste år å se på :) Hive opp lavvoen å kose oss i skogen :D

Forøvrig en liten ulykke med ett av hundespannene som ikke var så kjekt. Heldigvis gikk ingen liv tapt, hverken hund eller mennesker...

Ulykke Femundløpet

ew

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Femundløpet går av stabelen denne helga, distanser 400 og 600 km.Deltakere fra hele landet.

De som er intressert kan følge linken under

http://www.femundlopet.no/public.aspx

God helg!

Dersom noen har tatt turen til Femunden så er jeg spent på å høre hvordan dere hadde det...

Jeg var på første sjekkpunktet i Tufsingdal torsdagnatt (F600). De ankom mye forsinket (jeg tror starten var fortsinket i forhold til planen). Jeg så i hvert fall de første 25 kjørere komme inn med bla. Monsen. Det var skikkelig snøstorm hele kvelden. Vanskelig å kjøre for oss i bil og jeg antar også for dem med hundespan. Det var bra med publikum, men ikke mye heia-rop. Bikkjene var også stille, siden de var trøtte. Har aldri opplevd å være et sted med ca. 250 hunder med nesten ingen bjeffing. Deltakerne varmet opp vann/hundefor på store primuser.

På lørdagsnatt målte vi 30 minusgrader uten hytteveggen. Da vi sjekket på internett (med mobiltelefon som modem), så det ut som om deltakerne bare hadde kjørt videre denne natten. Jeg har i hvert fall forstått hvor tøft det er å kjøre i slikt vær og så flere døgn med veldig lite søvn. Fått stor respekt for det. Artig å ha sett det en gang.

Linda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på første sjekkpunktet i Tufsingdal torsdagnatt (F600). De ankom mye forsinket (jeg tror starten var fortsinket i forhold til planen). Jeg så i hvert fall de første 25 kjørere komme inn med bla. Monsen. Det var skikkelig snøstorm hele kvelden. Vanskelig å kjøre for oss i bil og jeg antar også for dem med hundespan. Det var bra med publikum, men ikke mye heia-rop. Bikkjene var også stille, siden de var trøtte. Har aldri opplevd å være et sted med ca. 250 hunder med nesten ingen bjeffing. Deltakerne varmet opp vann/hundefor på store primuser.

På lørdagsnatt målte vi 30 minusgrader uten hytteveggen. Da vi sjekket på internett (med mobiltelefon som modem), så det ut som om deltakerne bare hadde kjørt videre denne natten. Jeg har i hvert fall forstått hvor tøft det er å kjøre i slikt vær og så flere døgn med veldig lite søvn. Fått stor respekt for det. Artig å ha sett det en gang.

Linda

Starten gikk som planlagt den, men det var tunge spor, så de første 7 milen tok litt lenger tid enn planlagt.

At bikkjene var stille kom nok ikke så mye av at de var slitne, men at de viste de kom til å bli det senere, så de sørget for å vile når de hadde sjansen, dette har de lært på trening.

Årets femundløp, ble ganske tøfft, da det var mye vær hele veien, både kulde , snø, og frisk vind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike temperaturer er eksotisk for en vestlending, burde prøve å få med meg dette en gang. Tenkte å bo i lavvo eller lagstelt. Det kan jo bli en opplevelse i seg selv. :lol:

Samspillet mellom hunder og fører er det som imponerer meg med dette. Det er ikke vanskelig å forstille seg hvor krevende det er å bevege seg i så stor fart under slike forhold.

Gleder meg til å følge med Østigård i Finnmarksløpet, han blir en utfordrer for mange der oppe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.