Gå til innhold
  • Bli medlem

Utenlandske nettsteder


toxk

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan anbefale noen nettsteder i utlandet?

Øverst på ønskelista er steder det er lett og handle online, rimligere enn på norske nettsteder og med utstyr av god kvalitet.

Er ute etter lettvekts telt, liggeunderlag, lett kjelesett, litt klær o.l.

(tre ting på en gang...)

Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det er noen dusin med tråder med dette temaet her inne fra før, så om du søker litt får du nok noen gode svar.

Jeg har handlet litt på www.moosejaw.com og er veldig fornøyd. Har ikke fått noe sendt fra dem til meg direkte, men via en kompis i Miami. På den måten har jeg handlet til langt under halv pris av norske priser. Om du velger å handle herfra har jeg en coupon-code som gir 15% avslag på oppgitte priser. Bare oppgi "whale" eller "jibstyle" :)

Priseksempler:

Bibler Eldorado (telt): Norge 6999,- Moosejaw 2980,-

Marmot Hydrogen (superlett dunpose): Norge 5400,- Moosejaw 1600,-

H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Takker for innspill om nettsteder i utlandet.

Etter et omfattende studie av fenomenet "online handel fra utlandet" tok jeg mot til meg å skulle prøve. Jeg valgte butikken http://www.backcountry.com/ i USA blant annet etter å ha lest om det på fjellforum. Valget ble nok mye tatt på grunn av at de sender alle merker direkte til kunder i Norge (også The North Face).

En mandag gikk jeg inn på siden for å bestille, ei "chatte rute" dukket opp på skjermen og en ansatt i firmaet guidet meg gjennom hele bestillingen.

Jeg bestilte et lite lett tomanstelt, en dunsovepose og en syntetisk sovepose.

Jeg bestilte levering express (kostet bare 7 dollar ekstra) på mandag og satt meg ned å ventet. Onsdag samme uke kom varene levert på døra. Jeg var lamslått, det gikk raskere å få det sendt fra andre siden av jordkloden enn fra nærpostkontoret! Jeg betalte direkte med VISA kortet. Totalt ble jeg trukket 5200 kr fra konto (inkl. frakt) og er lovet en regneing på 25% av beløpet (for mva) i posten. Ikke helt sikker men innbiler meg at alt i alt var det ned mot 1/2 pris...

Så takk for alle tips på siden og innlegget :D

Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.