Gå til innhold
  • Bli medlem

1-2 manns telt


tur-gutten

Anbefalte innlegg

Annonse
Hadde tenkt å kjøpe et Bergans Cho Oyo, men så lurte jeg på om det var nok plass.Det mangler fortelt, men er det mulig å kjøpe et fortelt som passer til slike telt da? 8)

Eg trur ikkje du får tak i det teltet. Det er utsolgt over alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du ser på spesifikasjonene til teltet, er det så vidt plass til to liggeunderlag i bredden. Det vil si at hvis du planlegger å være to i teltet, spesielt på vinteren, hvor utstyrsmengden er større, må sekkene ligge på utsiden. På korte sommerturer er det vel mulig å dra inn alt utstyret og plassere det rundt på ledig gulvplass. Men da kan man ikke gjøre stort mer enn å ligg i roDet er selvfølgelig en fordel om andremann i teltet er kjæresten:)

Jeg kjøpte mitt Cho Oyo telt av to grunner: Jeg og madammen trenger et lett telt som kan brukes på Mt Blanc tur til sommeren/høsten. Og jeg trengte et telt til soloturer (med hunden) gjennom hele året. Til tomannsturer resten av året bruker jeg heller Exped Orion Extreme.

Jeg er knallførnøyd med begge teltene!

Cho Oyo er er stort og behagelig enmannstelt, og et overkommelig men trangt tomannstelt. Beregn i så fall å ha bagasje utenfor.

Mvh Andreas

PS: bergans er for tiden utsolgt, men det skal komme et nytt parti i vår en gang. Jeg hadde knallflaks og fikk kjøpe et demotelt som ikke lå fremme i hylla i en sportsforretning like ved!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cho-oyo er et lite telt. Når man ikke ligger, må man sitte ved siden av hverandre oppå begge liggeunderlagene og fyre på den ene siden av teltet. Om natten ser jeg ikke det store problemet med baggasje. Kokeutstyret pakkes sammen og legges i fotenden sammen med sekken. Undertøyskiftet og eventuell annen baggasje brukes som hodepute. Fuktige klær henger man i tørkesnorer i taket. Med en krevende kamerat kan cho-oyo mao bli litt lite dersom man må gjøre alt inne i teltet. Med kjæreste går det greit. Kalde vinterturer der man helst vil ligge i soveposen til det er fyrt opp, kan by på litt logistikk problemer - men det går. Fordelen er man slipper kondensen man får i andre telt. Lurer forøvrig også på hvorfor all baggasje absolutt må inn i teltet.... En pulk klarer seg fint ute, det gjør også ekstra mat i pakksekk......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.