Gå til innhold
  • Bli medlem

sy stormmatter på teltet?


tonymakkaroni

Anbefalte innlegg

hei!

stormmatter på teltet mitt er manko, og har forsovet alltid vært det.

har en liten plan om å sy på noen på mitt eksisterende bergans kompakt 3 telt. det vil kunne gi meg litt mer trygghet for bruk av teltet i vindutsatte områder, spes vinterstid.

har noen prøvd dette?

hva slags stoff trenger jeg (viktigste er vel at det er robust og tåler juling..)?

jeg bør vel bruke seamgripe der jeg syr..?

hvor mange matter?

gjør man dette selv, eller fins det rimelige alternativer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Se link under for samme tema tidligere :

https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=4591&highlight=stormmatter+hilleberg

Telterfaring: Fungerer bra når det regner, vannet legger seg på mattene eller renner av og minimalt med vann kommer igjennom sømmene. Tåler pålegging av stein og snø veldig bra. Stopper snødrev meget effektivt og er mye mer stabilt i vindvær. Ved lite vind og når det er kaldt er utluftingen dårligere, så det kan bli litt kondens/rim på innsiden av ytterteltet. Teltet må stappes noe mer i teltposen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.