Gå til innhold
  • Bli medlem

Soveposer


TraserH3

Anbefalte innlegg

Annonse
Gjest Otto Støver

Kona fikk seg en Bergans Trollhetta Lady pose, og er helt kjempefornøyd :cry: Den består av dun + litt syntet i ryggen for bedre markisolasjon.

Jeg ser i spesifikasjonene for Raudfjord at den har en komfortgrense for menn på -16, mens Trollhetta har -9 grader. Hvis du skal ha posen under svært kalde forhold vil jeg foreslå følgende pakke

Bergans Trollhetta

STS Reactor innerpose, bedrer komforttemperatur ca 6 til 8 grader

Ajungilac Micro Upgrade bag. Ytterpose/sommerpose, bedrer komforttemp ytterligere 15 grader.

Du skulle nå sove som en stein, varm og god, ned til ca 30 blå. Hele pakka veier nesten det samme som Raudfjord-posen alene :wink: Ikke er det utenfor prislimiten din heller, og du har pose fra +25 til -30.

I tillegg har du ikke problemer med kondens i sprengkulde, kondensen kommer i den syntetiske ytterposen. Den kan du riste/tørke uavhengig av dunposen. På sommeren slipper du å dra med deg mer enn nødvendig. Renhold blir enklere, du bare vasker STS-posen for "blomsterduft" av føtter og kropp. Og hvis du søler suppe eller fett på Ajungilac- posen er det bare å gi den en vanlig tur i vaskemaskinen.

Husk uansett hva slags pose du velger å ha et godt underlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for bra svar !!

Men tror du har sett på feil pose når du skriver at den har en komfår temp på -16 grader.

Her er dataen på Helsport sin Raudfjord.

Godt isolert pose som passer for fjellturer hele året, og spesielt under tøffe vinterovernattinger. Modellen finnes i tre lengdevarianter og er en av våre mest populære vintermodeller.

Standard: personlengde 195 cm.

Vekt inkl. kompresjonstrekk: 2,7 kg.

Short personlengde 175 cm.

Vekt inkl. kompresjonstrekk: 2,5 kg.

Long personlengde 215 cm.

Vekt inkl. kompresjonstrekk: 2,9 kg.

Temperatur

Komfort: -25°C

Ekstrem: -35°C

Modular® isolasjon

4-Sleep konstruksjon

Varmekrage

No-Slide® bunn

Pillow-Pocket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Støver

Nei det var ikke galt tall jeg brukte. Men jeg brukte den nye EN standarden som er mye sikrere mht angivelse av temperatur. Tallet der er -16 grader for den posen du ser på. Det tilsvarende tallet for den oposen jeg foreslo er -9, slik at sammenligningen blir korrekt.

Hilsen Otto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen kjennskap til North Face sine soveposer?

Har sett litt på denne: http://www.thenorthface.com/opencms/opencms/tnf/gear.jsp?site=EU&model=AZE9&language=en Tror den heter red dimond.

Skal ha en butikk pri på rundt 5500 kr men får den fra usa til lattelige 1650kr

Kan du se på tallene mtp ny standard på å lese tep.

mvh

kristffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.