Gå til innhold
  • Bli medlem

MSR Hubba Hubba....


rakafisk

Anbefalte innlegg

Annonse

Har ikke ligget i dette teltet, men har pratet med noen som ikke var veldig store fan av det. Hadde selv et MRS Zoid 1.5 som hadde noen helt klare mangler. En av problemene er at ytterduken stopper for langt opp fra bakken og alt av vind blåser rett inn. Og når innerteltet stort set består av netting blir det ikke veldig lunt. Om Hubba Hubba har samme "feil" vet jeg ikke. Her er en link til noen andre anmeldelser:

http://www.trailspace.com/gear/msr/hubba-hubba/

Ellers holder teltet mitt god kvalitet, og er nok helt OK i skogen, men ikke akkurat et telt for fjellet!

H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Hubba Hubba, og mener at det, til sitt bruk, funker bra. Det er lett, høyt under taket (jeg sitter helt fint inne i det), romslig (har faktisk OK plass til to stykk over natta). I tillegg er det genialt enkelt å sette opp, og man kan og sjonglere om man vil ha enten innertelt, yttertelt eller begge deler. På den negative siden stemmer det at ytterduken slutter litt over bakken. Vil tro at dette er for å bedre ventilasjonen. Ytterduken har nemlig ikke noen ventiler. Dette kan man nok kompensere for med plasseringen, og det er også mulig å bruke flere plugger enn de som følger med. Teltet er høyt og har bratte vegger, og kun to bardunfester. Tviler på at det er det beste valget i storm, men har ikke prøvd det. Før jeg kjøpte det leste jeg en del tester av det fra USA, og der fikk det bra skussmål. Kort fortalt, et glimrende sommertelt, men ikke et førstevalg under de barskeste forholdene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 3-manns versjonen og synes det er helt topp! Lett, lett å sette opp, god plass, virker slitesterkt, og ikke minst: Om sommeren setter man opp bare innerteltet, som fungerer som myggnetting, så kan man ligge i "fri luft" :wink:

Men, det er definitivt ikke et vintertelt.

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Jeg har et Hubba Hubba med netting innertelt. Var ute natten til i går. Det blåste opp litt i løpet av natten, teltet sto greit men det trekker friskt i inner teltet. Det var mildt denne natten, 5-7 C, så dette var helt greit, det ble faktisk litt i overkanten varmt i forhold til soveposen jeg valgte. Men teltet hadde vært et mareritt hvis det hadde vært snøfokk pga luftingen langs bakken. Man kan selvsagt fylle opp med snø rundt som en nød løsning men da er det slutt på ventilasjonen, det er kun ventilasjon i nedkant av ytterduken.

Personlig er jeg meget fornøyd med teltet og det lever opp til mine forventninger og forutsetningene jeg hadde med hensyn til vekt og plass men noe ekstremtelt er det ikke.

Kan videre nevne at pluggene er meget bra men at det følger med for få, kun 7 stk mens det burde vært 10. Har etter bestilt flere. På den andre siden fulgte det med skjøte stykke til stangen

Kjøpte det nytt på Ebay i høst for 220 usd så prisen var grei selv med moms og frakt ble dette et rimelig telt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kan anbefale dette teltet. http://www.oslosportslager.no/product/2668/7776/422361/Mountain_Hardwear_Spire_2%2C_to-manns_telt.html

Dette veier omtrent det samme, Men har eit langt videre bruksområde. Einaste minus med dette teltet, er att man må huske på å legge litt snø rundt ytterduken, dersom man forventer dårlig vær. Teltet har nemmelig ikkje stormklaffer.

Ellers synest eg teltet er heilt fortreffelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.