Gå til innhold
  • Bli medlem

Isfiske i Nordmarka - Øyungen/Fagervann/Rottungen


wisth

Anbefalte innlegg

Hei,

Har planer om en isfisketur i Nordmarka i helgen. Skal ha med dama, så det blir en litt kortere tur, sannsynligvis Øyungen/Fagervann/Rottungen.

Er det noen som vet hvor tykk isen er på disse vannene, og hvor det er størst sjanse for å få fisk? 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Annonse

Hei på dere kammerater, nå trenger jeg hjelp fra dere!

Er det noen som har gode tips om isfiske på Gjerdingen i Nordmarka utenfor Oslo?

Jeg hadde tenkt å ha med noen barn oppover en langhelg og håper på å kunne gi dem noen gode natur-opplevelser feks. å få fisk vinterstid.

Spesielle steder på vannet som egner seg bedre enn andre?

Hva fisker man med?

Hvilke typer fisk kan jeg regne med å få?

På forhånd takk for stor respons og gode tips ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://ofaforum.no/forum/viewforum.php?f=6&sid=c570454fe7082d4e62de6fe3e75c71f9

Nå har ikke jeg vært i det området og fisket, men her står det meste du lurer på. Og melder du deg inn og spør der, får du nok fort mer svar =) Mener å huske fiskekortet til OFA bare gjelder halve vannet, sør (ligger bare litt innenfor OFA-grensen), så får huske på å bare fiske på den siden :D Vet aldri hvordan eieren på den andre siden reagerer!

Vil også anbefale fiskekartboken som koster 200,- Hvis du skal fiske mer i Oslomarka.

http://www.ofa.no/page?id=211

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldingen Kim.

Ja jeg kom over noe info om dette med fiskekort og at det var en tredeling av Gjerdingen mtp. fiskekort. Så det må jeg ta med i vurderingen. Men jeg antar jeg får nok med å hjelpe barna med isfiske, så jeg får nok ikke så mye tid til å kose meg med fiske selv :D

Men det er jo vel så mye kos det selvsagt. Så dersom det bare er barna som skal fiske så trenger en vel ikke fiskekort (?).

Jeg er som nevnt ikke noen stor isfisker, har mere erfaring på sjøen med større fisk. Så; er det noen som har noen gode tips om fiskeutstyr og hvor på Gjerdingen det er best fiske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge de er under 16 år, trenger de ikke fiskekort :wink:

Tips til Gjerdingen vet jeg desverre ikke. Men nære land og øyer, og husk å fiske i de forskjellige vannsjiktene. Mormyska med 2 maggot eller pimpel med maggot er nå typisk det fisken tar nå. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.