Gå til innhold
  • Bli medlem

Stormberg Vidda


fjellmann90

Anbefalte innlegg

Annonse

til prisen å være er det sikkert ei helt grei bukse. tror ikke jeg ville satset på den til sommerbruk da den sannsynligvis fort vil bli klam, tett og varm. Men for all del, om du ikke har tenkt deg ut på de største ekspedisjonene funker den sikkert helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har en stormberg alpinbukse (3-lags skallbukse) som jeg kjøpte for å teste ut før jeg eventuelt skulle kjøpe en XCR bukse. Buksa har litt rar passform - dvs. litt vid i midjen, litt trang over rumpe og lår, og selene sklir litt ned. Det kan tenkes at det er fordi jeg har en merkelig fasong....men jeg tror ikke helt på det. Vel, bortsett fra nevnte problem, som ikke er så mye å snakke om, så fungerer den like bra som goretex buksene jeg har hatt....og jeg har følgelig ikke kjøpt noen ny slik. Synes kort sagt at buksa var et veldig godt kjøp, og er veldig fornøyd med at jeg ikke har betalt en masse for merkenavnet goretex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg fullstendig klar over - da hadde prisen vært langt høyere. Av og til kjøper jeg ting og tang for å utfordre etablerte sannheter og egne oppfatninger. Av og til gjør man tabber (og de har jeg gjort en del av), men av og til finner man produkter som overgår alle forventninger. Bergans Cho Oyo var slik for meg - et utrolig bra telt. Når det gjelder gore-tex så har de fått nærmest monopol, og med god grunn.....de var først ute med gode produkter. Jeg har tidligere prøvd alternative material som ikke har fungert for meg, men nå følte jeg at tiden var inne til å teste denne billig-buksa fra Stormberg. Bortsett fra passformen som ikke passet meg helt så er buksa helt på høyden med de gore-tex buksene jeg har hatt. På sommeren bruker jeg en softshell bukse med paclite i sekken, synes det er langt bedre enn en vanlig skallbukse...også denne. Stormberg buksa er dermed hovedsaklig til bruk om vinteren, og hovedsaklig til alpint og kite. Jeg har også brukt den på et par turer i regn om sommeren, også der oppførte den seg som gore-tex buksa. At en bukse som brukes til klatring og bre/is fort blir ødelagt av stegjern eller skarp stein synes jeg også taler til denne buksas fordel - det er litt bittrere med en 4000 kroners bukse med sølvteip enn en til 600.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt en del produkter fra Stormberg og det er ikke noe jeg satser på til seriøst bruk. På en ski/joggebukse så gikk sømmene opp i skrittet etter noen uker bare. På et par vindvotter ble festene til begge strammesnørene ødelagt på første turen. Men, når sant skal sies så har jeg også hatt Norrønaprodukter som ikke har holdt mål :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper ikke klær av "billig-merker" som Stormberg, Norheim o.l. Jeg har vært fristet mange ganger pga prisen, men har alltid kommet ut fra prøverommet i frustrasjon over at det går an å lage så teite klær. De tingene jeg har prøvd har i allefall ikke passet meg. Jeg kjøper ikke billige klær så lenge de ikke føles bra å ha på. Kvaliteten ellers på disse produktene har jeg ikke peiling på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper ikke klær av "billig-merker" som Stormberg, Norheim o.l. Jeg har vært fristet mange ganger pga prisen, men har alltid kommet ut fra prøverommet i frustrasjon over at det går an å lage så teite klær. De tingene jeg har prøvd har i allefall ikke passet meg. Jeg kjøper ikke billige klær så lenge de ikke føles bra å ha på. Kvaliteten ellers på disse produktene har jeg ikke peiling på.

Jeg mener nå Norheim lager (sorry, markedsfører) mye bra, selv om de sikkert lager dårligere ting også. Stormberg stiller jeg meg mer tvilende til, og må si jeg deler din erfaring og frustrasjon i prøverommet. Forøvrig kjøpte jeg meg nye goggles på Europris til 120 kroner i år, og de fungerer mye bedre enn andre (og MYE dyrere) goggles jeg har hatt tidligere, god passform, doble glass og bra lufting, virker solide, og ingen riper (enda), osv... Det er ikke alltid det er like lurt å avfeie ting bare fordi det er billig eller kommer fra et billigmerke. Men det er klart, tid er penger, feilkjøp er penger, og har du mer penger enn tid til å bruke til research og å leite rundt på Europris, så blir det kanskje billigere i lengden å satse på Norrøna. Så rekker du ihvertfall en tur ut i naturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Bruker ei Stormberg selebukse. Vet ikke hva den heter, men den er vel 3 - 4 år gammle. Den er i bomull og polyester med mehsfor. Veldig fornøyd med denne. Puster godt, men må impregneres med ujevne mellomrom. Kosta 300.- Har sett Stormberg selebukser med helt innerfor (ikke mesh), og er skeptisk til å bruke den på bortoverski, da jeg vil tro den blir for tett og varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.