Gå til innhold
  • Bli medlem

mckinley katmal trek sovepose


Anbefalte innlegg

Fikk en mckinley katmal trek sovepose i julegave, men ble ikke helt klok på de oppgitte temperaturene den funker på.

står comfort på +5, limit comfort +1 og extreme -15

men comfort er for en dame på 60 kg, limit for en mann på 70 kg og extreme på en dame på 60 kg

Hvor mange damer og menn er på disse kg stadiene som voksen person? posen er 225x82 cm

Er dette en sommerpose? eller en 3 sesongspose?

Noen som har noen erfaringer med denne?

var litt tung syntes jeg, var på 1,85 kg. er dette mye eller lite i sovepose verden for fjellturer med ryggsekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som en tresesonger for sommerhalvåret spør du meg. Så lenge den er under 2kg så er den ikke urimelig tung! Både komfort- og ekstremtempen varierer nok fra person til person.. Er mye som kan hjelpe på tempen. En god lakenpose du kan ha inni koster ikke mer en 3-500,- og den vil sørge for åtte grader ekstra. Også selvfølgelige hjelper det å sove i superundertøy eller mer :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er godt superundertøy og du har et mellomlag i reserve hvis du er litt kulsen eller for å være sikret mot at tempen faller noen få grader, så skal det vel la seg gjøre. Vil du være helt sikker kjøper du et yttertrekk og tjener to grader til. Det blir til sammen litt ekstra tyngde og tar litt ekstra plass, men når du bestemmer deg for å kjøpe en enda bedre pose, så kan du beholde lakenposen og ytterposen og så sove under åpen himmel og enda kaldere vintere. Og på sommeren når det er skikkelig varmt, kan du bare bruke lakenposen. Å gjøre en tresesonger om til en vinterpose er nok ikke veldig praktisk, men for under en tusenlapp får du Helsport sitt yttertrekk og lakenpose i fleece, tilsammen veier de rett under en kilo. Og som sagt kan det være kjekt å ha til senere uansett :roll:

EDIT: Finnes masse ekstrautstyr til poser :) Som sagt koster det deg ekstra vekt, men Helsport har også en fotpose som du kan ha på fotenden av soveposen og iflg hjemmesidene deres kan øke tempen enda flere grader. Vanlige fotposer som du kan tusle rundt i leier med, kan vel også brukes inni posen. Har ingen erfaring med det selv dog.

EDIT2: Fant to kjekke linker :)

http://www.g-sport.no/gs/templates/Artikkel.aspx?id=3800

http://www.helsport.no/helsport/entrypage.aspx?t=om+soveposer&containerid=23097&parentid=23094&objectid=10223&guid=1&lnodeid=4&pageid=5006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en McKinley sommer/tresesonger som blir litt vel kald når det kryper ned mot null. Den er snart ti år gammel uten at jeg har sett noen grunn til å enda erstatte den som vår/sommer- eller hytte-til-hyttepose. Om noe så tar den litt vel mye plass. Hva komfort og funksjon angår har jeg ikke noe å utsette på den bortsett fra at den ikke blir med de få gangene jeg skal sove ute. Men det har like mye å gjøre med at den er stort sett brukt i innlandet i Finnmark, og som oftest er det en god del kaldere enn rett under null :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.