Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjerkeberget eller Katnosa som leirområde


TTT

Anbefalte innlegg

Til uken skal jeg bestige alle 5 topper over 700 moh i marka. Planen er å ha base ved Katnosa, men så leste jeg om at det var så flott på Kjerkeberget (3km unna). Planen er å gå fra Hammeren, med full pakning, deretter etablere leir og gå på ski med dagstursekk til de aktuelle toppene de påfølgende dagene.

Spørsmål:

1: Er det verdt å etablere leir på toppen av Kjerkeberget? Er glad i å ta bilder, tenkte på utsikt, solnedgang etc. Noe bedre sted ev?

2: Hvor lang tid bruker man normalt fra Hammeren til Katnosa? Så det var 26 km, antar jeg ikke blir noen racer med 30 kg sekk (har med frysen hund som trenger varm soveplass + mye mat..hehe)

3: Hvordan blir sannsynligvis løypene i marka etter det store snefallet i helgen? Har bare tynne turski og 125 kg vekt, ikke så lyst til å gå utenfor sti i løssnø med det...blir løypene preppet ofte?

4: Er det mulig å gå på veiene i marka på ski mtp. snømengdene som kommer?

Takker og bukker for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse
  • 2 måneder senere...

Hei! Så ikke at det var kommet noe svar her.

Turen var ganske fin, men gikk ikke helt etter planen. På tidspunktet jeg dro var det svært mye nysne og dette medførte at det nærmest var null skispor. Med 45 kg pulk (ikke spør:) og tynne turski gikk ting dårlig...Ødelag to staver på turen, hadde det ikke vært for monopod'en til kameraet hadde jeg sittet i saksa:)

Men det blir en nok fin tur. For noen dager siden tok jeg rundturen Sørkedalen - Oppkuven - Sørkedalen som en runde (ikke samme vei tur-retur). Veldig fin tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.