Gå til innhold
  • Bli medlem

På utkikk etter ei fleksibel Bergans-jakke... Tre alternativer


SkogensMann

Anbefalte innlegg

På grunn av en avtale har jeg muligheten til å kjøpe Bergans-tøy til en redusert pris, og jeg vurderer derfor å kjøpe meg ei jakke. Planen er ei jakke som kan brukes til "alt", det være seg seilturer, skogsturer, fjellturer, turer til butikken i drittvær osv... Man må jo selvsagt inngå noen kompromisser hvis man skal bruke noe til alt, men skalljakker er jo stort sett ganske fleksible i utgangspunktet.

På grunn av farge/design har jeg sett meg ut tre stykker (jeg er ingen stor fan av de "fancy" greiene som en del av Bergans-tøyet har), og jeg er usikker på hvilken jeg skal velge av disse. Jeg har spurt butikkfolk om råd til hva jeg skal velge, men de har stort sett gitt meg lite informative tips. Derfor spør jeg her.

Jakkene jeg vurderer er disse:

-Oppdal (3-lags)

-Stranda (2-lags)

-Dynamic (3-lags)

For meg, som ikke vet stort og ikke har fått bra tips i butikk, er valget helt åpent og prisforskjellen er også minimal. Hva burde jeg velge, og hvorfor?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går ofte i skogen om høsten, selv under elgjakta kan jeg ikke droppe disse turene. Liker ikke jakt selv, men må jo akseptere at andre må ha med seg børsa for å få den rette ånden. I den anledning ser jeg etter en allværsjakke med god ventilasjon, og noe beskyttelse mot regn og vind, og den skulle absolutt være rødfarget da. Har Bergans dress i dag, og har brukt denne i 4 år mest om høsten, og er meget fornøyd med disse klærne som er i 100% polyester. Grønne, ventilert for, god lengde på jakke, bra hette.

Finnes det noe godt alternativ rødfarget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.