Gå til innhold
  • Bli medlem

hva gjør jeg når...(Primus Omnifuel)


honkan

Anbefalte innlegg

Annonse

sliter med det samme, det jeg har erfart, er at dersom jeg er veldig rolig med flaska (ikke rister på noe som helst vis), så blir lekkasjene mindre. Enkelte ganger ingen ting. (selvsagt etter å ha brent ut trykket, som en gjør når en snur flaska på off.).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt samme problem.

Jeg har erfart følgende: Etter at flaska er snudd går det en liten stund og så slukker flammen. Men etter at flammen har slukket fortsetter det å vese ut gass (bensin) Hvis man ikke skrur igjen med en gang flammen har slukket, men venter litt til ungår man at det pipler ut bensin når man skrur av slangen. Med andre ord, det er fortsatt litt trykk igjen i flaska etter at flammen har slukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du passer vel på at den bevegelige delen av hurtigkoblingen LÅSES helt inne (trukket tilbake, inn mot flasken) når du kobler fra slangen?

_________

Chev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hjalp faktisk helt utrolig å bare la den ligge med ventlilene åpne et par minutter etter at flammen sloknet. tusen takk for råd å vink.

men det virker som om det er en del problemer med disse typene av brennere men folk kjøper dem alikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Srx (Ron)
men det virker som om det er en del problemer med disse typene av brennere men folk kjøper dem alikevel.

De vet sikkert ikke bedre stakkars :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt tilsvarende problem med min omnifuel. Jeg skrur opp på full guffe, snur flaska som beskrevet på de andre innleggene, og stenger av ventilen ved flaska når flammene slukker. Det er igjen litt trykk i slangen som siver ut i løpet av få sekunder før jeg stenger ventilen ved brenneren. Så lar jeg hele sulamitten ligge i ro til alt er kaldt, slipper ut eventuelt trykk fra drivstofflaska ved å løsne korken/pumpa forsiktig, og så demonteres hele sulamitten uten lekkasje,..... (puuhhhh, en jævlig lang og tung setning til slutt der) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første omnifuel fungerte godt ved tømming av trykk på flasken, selvom det kom litt gass som nevnt litt oppover i tråden. Min nye er mest sannsynlig produsert på trangere budsjett, og oppfører seg litt annerledes. Jeg får ofte ikke alt trykket ut, og har som vane nå å la den ligge flere minutter med regulatoren på åpen, da dette hjelper. Uansett er dette skummelt ved bruk av bensin. Jeg ville dessverre ikke brukt bensin med de nyproduserte omnifuelene. I forhold til parafin, blir sikkerhetsmarginen marginal, og den tilliten har jeg ikke til disse brennerene lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.