Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vil bare melde at nå har jeg øvd meg masse og fyrstål funker rett så fint som opptenning på rødsprit, never etc. Måtte bare øve litt først... :D Fortsatt er det imidlertid ikke mulig (for meg) å tenne et stearinlys med fyrstål. Så jeg har nå begge deler i sekken. Og det var jo egentlig ikke meningen. Ja, ja... :?:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for et noe originalt, men glimrende tips! Jeg har allerede vært ute og testa. Med fyrstål og tampong i lomma vandret jeg bort til brannfjell ved ekebergsletta. 10 minutter senere satt jeg og nøt den fine stjernehimmelen og hadde et koselig lite bål brennende ved min side.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forleden dag kjøpte jeg for første gang fyrstål. Ble fasinert over at det skulle funke selv om det ble vått. Etter å ha testet under springen oppdaget jeg til min store glede at ja, det funker fortsatt etter litt gjentatt prøving. Men, et slikt fyrstål produserer jo bare gnister og ikke flammer. I reklamen stod det at gninstene var 3.000 grader og halleluja. I går kveld var jeg ute i Østmarka og skulle fyre bål med fyrstålet mitt. Det fikk jeg ikke til :( Jeg har en tube med opptenningspasta (litt juks) når veden er litt fuktig. Det pleier å gjøre susen, men fyrstålet klarte ikke å antenne selv dette høyantennelige stoffet. Jeg hadde de gode gamle fyrstikkene som back-up og de gjorde susen umiddelbart. Er det noen som har noen gode tips vedr bruk av fyrstål eller har jeg blitt lurt (igjen)?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.