Gå til innhold
  • Bli medlem

In between meals...


essem

Anbefalte innlegg

Jula er høysesong for mat, god mat, tette måltider..., altfor mye mat.
1.juledag, frokosten drøyer siden vi har hatt overnattingsgjester, kl.10.30 er magen altfor mett og tankene fortsetter å surre på en kjapp topptur i vintersola. Jeg er på vei mot Høgsvora fra Vaksvikfjellet, men ombestemmer meg og går for Sandtinden og Sprovstinden fra Ørskogfjellet i stedet. To topper det har blitt noen turer til, men aldri før i desember måned. Har vært en typisk februartur før sola ødelegger føret.

Vi var invitert på middag kl. 15, så jeg hadde "tilmålt" tid. Kl. 14 står jeg på Sprovstinden (1194) klar for returen, bare en time til middag 40km lenger vest. Jeg bommet med 5 min... :) Drøyde det litt for lenge i det fine midtvinterslyset :cool:

Legger ved et par bilder.

:)Mer om turen + flere bilder og kart

post-3473-133474510539_thumb.jpg

post-3473-133474510548_thumb.jpg

post-3473-133474510557_thumb.jpg

Vis rapporten i Turkartet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har greit skiføre selv om det ikke er så altfor mye snø, var bare 10-20cm snø (hardt/skare) på 300moh der jeg startet denne turen. Opp i fjellet er det greit med snø, ikke de helt store mengdene. Er jo bare desember ennå :) Er en del nedbør akkurat nå, så til nyttårshelgen er det muligens veldig bra føre igjen. Hvis ikke vinden ødelegger.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...frokosten drøyer siden vi har hatt overnattingsgjester, kl.10.30 er magen altfor mett ....

Vi var invitert på middag kl. 15, så jeg hadde "tilmålt" tid. Kl. 14 står jeg på Sprovstinden (1194) klar for returen, bare en time til middag 40km lenger vest. Jeg bommet med 5 min... :) Drøyde det litt for lenge i det fine midtvinterslyset 8)

Ja sånn er det for de som har fjella rett utenfor ytterdøra... :)

Takker for nok en severdig titt på snødekte fjell i nordvest i desemberlys Svein! Så ikke så verst ut denne gangen heller... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Heriks fremhevet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.