Gå til innhold
  • Bli medlem

Snøforhold på Dovre


LTP

Anbefalte innlegg

Annonse
  • 2 uker senere...
Takk for info!

Snøhetta ble forøvrig valgt bort til fordel for Besshø, da alle turdeltakerne har vært på minst 1 av Snøhetta-toppene før..

Lite snø i Jotunheimen, men flott utsikt!

Eller pga. av at skituren kunne blitt veeldig lang hvis veien var stengt så dere risikerte å måtte gå helt fra E6? :D

Neida, regner med at dere ville tatt turen likevel, men skiføre på Snøhetta er skjeldent. Det er for værhardt og for mye stein til at det kan være et stabilt skiføre der, selv om det er mye snø på Dovrefjell og ved Snøhetta.

Akkurat nå tror jeg ingen klarer å stå på ski på Dovrefjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå tror jeg ingen klarer å stå på ski på Dovrefjell.

Regner med at du mener på grunn av været. Nyttårsdagen var jeg på ski på Hjerkinnhø, fine forhold der iallefall. Sjeldent fine så tidlig på vinteren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at du mener på grunn av været. Nyttårsdagen var jeg på ski på Hjerkinnhø, fine forhold der iallefall. Sjeldent fine så tidlig på vinteren

Ja jeg mente på grunn av været. Akkurat nå er det vel omtrent null sikt og værre er i vente ifølge værvarselet.

I år er det uvanlig bra skiføre ja. I fjor på denne tiden passet det nesten bedre med fjellsko hvis jeg ikke husker helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.