Gå til innhold
  • Bli medlem

fjerne rust fra kniven??


m.k

Anbefalte innlegg

Annonse

Prøvd stålull og vann?

Prøvde dette etter en svært fuktig tur der samekniven ble full av rustflekker. Rusten lå riktignok i overflaten av knivbladet, men etter litt skrubbing med stålullen under vannkrana gikk den bort.

Er ikke helt sikker på om dette er en lur måte å bevare det ytterste laget i bladet på, så vær forsiktig!

Husk for fremtidige turer å gi knivbladet et tynt lag med olje (5-56 eller WD-40) før du drar, så unngår du i det lengste rustproblemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode forslag men personelig syns jeg ikke aromaen hverken på diesel eller våpenolje passer veldig godt på brødskiva.

Mer sans for vaselin, smør eller annet smakløst fett, kanskje olivenolje uten at jeg har prøvd det.

Husk og ikke la kniven ligge i ei fuktig lærslire eller plastik etter turen da. Gjøres rein og tørkes da hindrer en rusta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode forslag men personelig syns jeg ikke aromaen hverken på diesel eller våpenolje passer veldig godt på brødskiva.

Mer sans for vaselin, smør eller annet smakløst fett, kanskje olivenolje uten at jeg har prøvd det.

Husk og ikke la kniven ligge i ei fuktig lærslire eller plastik etter turen da. Gjøres rein og tørkes da hindrer en rusta.

Hva gjør du når dette skjer under turen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.