Gå til innhold
  • Bli medlem

å holde varmen på sykkel


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Noen som har tips til hvordan holde varmen på hender og føtter når man sykler turer i den kalde årstid??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor kaldt da? Snakker vi treningstur eller fra-A-til-B-sykling?

Ja har i alle fall funnet ut at treningsturer ned til ca.-5 C kan gjennomføres uten at man fryser alt for mye....

Løsning;

- Svært vindtett bukse og jakke. Jeg bruker gore-tex, synes dette er best selv om det blir litt stivt.....

- Helt tette og varme handsker.

- Skotrekk

- Svært så fin grage på jakke + vindtett hals +++ her fryser jeg mest....

- Vindtett lue

- Holder pulsen under 60% av maks, da svetter jeg mye mindre og klarer å holde en jevn temperatur mer eller mindre hele tiden.

- Sykler ikke alt for fort i LANGE nedoverbakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklet mye før, 5- 10 mil for dagen, i temp. ned til et parogtjue kalde. Gjør ikke det igjen..he,he...men dette gjorde jeg for å overleve da :

- Ha et ekstra par sko til vinterbruk. Litt store, med plass til ekstra ullsokk og såler. Kulda fra pedalene er værst! Tett igjen hull i såla på innsiden v "klikk'en" med ducktape eller lignene.

- Skotrekk, fôret. Gamle trekk til langrennsskoa kan med litt moderasjon bli ok, mange av neopren-sykkelskotrekkene er dødelig glatte under, og de blir slitt på nullniks.

- Brynjenetting, stilongs (tynn ullx2?), ullboxer og sykkeltights. Hadde jeg gjort det på nytt, ville jeg kjøpt sykkeltights med vindtett/vanntett front, også over korsryggen. Gtex holdt jeg meg unna, ble for klumpete og svett

- Brynjenetting, tynn ulltrøye (x2?), (ullgenser?) og vindtett pustende jakke m krage, lang rygg og lufting under armer.

- Forsvarets hals. (Digg over kjakan.)

- Pannebånd, balaklava og hjelm. (Husk hjelm! :!:) Tape igjen ventilasjonshullene i hjelmen etter behov. En lowe-lue under gjorde underverker på de kaldeste dagene.

- Tynne ullvanter, pulsvarmere, og sykkelhansker m. vindtett front, type"lobster". Invester i et pr skikkelige, dropp vanlige fingerhansker.

Når vannet frøys i flaska på sykkelen, var det på tide og finne på noe annet...he,he...men det er håp for alle! Jeg er frysepinn jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at det er vinden som må holdes ute. Jeg benytter en tynn ulltrøye og en lett goretex jakke både sommer og vinter. Om vinteren trengs en lang ullunderbukse, noen vindtette votter og en tynn ullbalaklava under sykkelhjelmen. Når det snør kan det være vanskelig å se og da tar jeg på meg slalombrillene. Litt av et syn :!: På de aller kaldeste dagene (under -10) fryser jeg riktignok litt på ankler, tær og knær ved lange nedoverbakker eller sterk vind. Jeg har også begynt å bruke refleksvest og merker at fler og fler bilister faktisk ser meg og unngår dermed en del nestenulykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at det er vinden som må holdes ute. Jeg benytter en tynn ulltrøye og en lett goretex jakke både sommer og vinter. Om vinteren trengs en lang ullunderbukse, noen vindtette votter og en tynn ullbalaklava under sykkelhjelmen. Når det snør kan det være vanskelig å se og da tar jeg på meg slalombrillene. Litt av et syn :D På de aller kaldeste dagene (under -10) fryser jeg riktignok litt på ankler, tær og knær ved lange nedoverbakker eller sterk vind. Jeg har også begynt å bruke refleksvest og merker at fler og fler bilister faktisk ser meg og unngår dermed en del nestenulykker.

Var det alt?!?!?!?!?! Tynn ulltrøye og gore-tex????????? Da er ikke du noe frysepinn i alla fall :!:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.