Gå til innhold
  • Bli medlem

Forslag tur til i Nordmarka


rlundmo

Anbefalte innlegg

Hadde lyst til å ta en tur med 1 overnatting i Nordmarka til helga (15-16 des.), i Nordmarka Nord med tanke på skiføre.

Jeg er ikke kjent i dette området og ønsker derfor tips på hvor man kan få en fin tur.

Ønsker å starte lørdag morgen og gå en god tur på lørdagen(er i god fysisk form) for så finne ett fint sted for overnatting i telt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da anbefaler jeg at du følger med på http://www.skiforeningen.no/. Der står det presis hvor mye snø det ligger flere steder.

For overnatting i telt er det et par gode plasser ved vannet øst for Kikutstua. Hvis jeg husker riktig, har vi også campet mellom vesle og store Sandungen.

Men det er mange steder der man kan telte. Jeg kan også anbefale hyttene Sinnerdammen og Katnosa. Begge ligger nord i marka og er veldig fine. Jeg skulle konsentrere meg om å finne gode skiløyper og så slå opp teltet der det passer.

Linda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker jeg pakker med en jervenduk i tillegg til sovepose, og så får vi se om det blir åpen himmel eller en gapahuk i helga.

Jeg har ikke vært så langt inn i marka etter at snøen kom, men oppe i åsen over Skjersjøen var det ikke all verden med snø sist jeg var der. Jeg dropper skiene i helga, men det er mulig jeg hekter et par truger på sekken om sekken ikke er for tung. (Hvis sekken er for tung i utgangspunktet kommer jeg antakelig neppe til å gå så langt uansett... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.