Gå til innhold
  • Bli medlem

Turklær i budsjettklassen, Uten goretex


runegutt123

Anbefalte innlegg

Er det noen som kjenner denne?

Fungerer det, og henger det sammen?

http://magasinet.no/display.aspx?menuid=02&prodid=3142

http://magasinet.no/display.aspx?menuid=01&prodid=3157

Jeg skal kjøpe meg lette turklær for helårsbruk.

Jeg vil ikke ha noen slags membran.

Spørsmålet er: Fungerer dette i forhold til pris?

Alternativet er Fjellrâven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du skal ha et plag uten membran vil jeg anbefale norrøna's Amundsen buksa.

Kraftig bukse som tar tøffe forhold som de kommer

Slitesterke amundsen bukse, er laget for barske forhold og

er perfekt for lange turer i allslags ulendt terreng. Dobbel

forsterkning og borrelåsjustering rundt ankelen, samt

forsterket materiale i sete og knær som gir økt beskyttelse

og slitestyrke der det trengs mest.

størrelser 48-60

vekt 580 g (52)

stoff Bomull/nylon

veil. pris nok 999,-

Prøvde den i dag i stri regn i 2 timer og når jeg kom inn så det utsom jeg hadde vært ute i regnet i 5 min. Eneste som er litt dritt er at forsterkningen på knærne lekker litt vann(hvertfall på min), men ellers så var den vanntett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gode erfaringer med klærne fra Magasinet.

Magasinet sin egen kolleksjon Dovrefjell har fungert bra for meg, både til turer i skog og mark og på høyfjellet.

Jeg har brukt en dress uten membran - veiviseren tror jeg den heter - og har derfor som regel med en poncho i tillefelle regn.

Dressen puster veldig bra og er svært anvendelig bortsett fra når det kommer mye våt nedbør. Men da har jeg som sagt en poncho som jeg bruker utenpå jakken.

Magasinet har også dresser med membran, og en test av toppmodellen kan du lese på bladet Villmarksliv sin webside.

http://www.villmarksliv.no/tester/jaktutstyr/article163656.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mye bra varer i forhold til pris synes jeg.

Er selv en bomull og ull fundamentalist !!

Kjøpte meg en Dovrefjell fjellmann jaktdress for 3 år siden. Liker pustende bomullsplagg best. Har nesten ikke brukt buksa fordi jeg syns den blir for tett. Sverger fortsatt til forsvarets feltbukse. Jakka har jeg brukt mye hele året. Er godt fornøyd med den gjennomgående kvaliteten. Sømmer holder ganske bra og jakka er veldig praktisk med godt plasserte romslige lommer. Syns kanskje at jakka er litt tett men en får veldig mye klær for lite penger. Har fyrt mye bål med jakka og ikke svidd noen hull i den så langt. Hel dress for rundt tusenlappen mot 4 - 6000 kr for merkevarene.

Var på Magasinet i dag og kikket på ny Fjellmann dress i blå farger til skidress. Er litt forbedret i forhold til min modell men litt mer regntøyfølelse på stoffet har det blitt.

Kjente og på Turmann jakka og den er svært myk og behafgelig og kjenne på.

Husk at så vidt jeg vet er ikke mikrofiber laget av bomull da .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Takker

Har kjøpt Dovre Turmann.

Er litt sjepisk til microfiber.

Er spent på om de henger sammen etter litt bruk.

Kanskje blir det fortsatt feltuniformen som blir brukt til alt mulig.

:lol:

Jeg synes forsvarets F1 får alt for lite cred. Feltuniformen duger utrolig godt i all slags vær, bare du bruker den riktig. Hvis du f.eks har nettingundertøy under feltbuksa, kan den være så våt den bare vil. Funker fett likevel. Feltjakka er jo så som så med tanke på vann da, men der kan man jo ty til forsvarets nye membranjakke, eller den gode gamle regnjakka. Feltutstyret til forsvaret blir brukt av mange tusen mannskaper hver dag, hver uke, hver måned, hvert år. Min mening er at man skal være relativt Lars Monsen om man skal trenge annet utstyr enn det forsvaret kan tillby. Og det beste av alt, du får utstyret for en slikk og ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.