Gå til innhold
  • Bli medlem

Til fjells i Vestnes!


Bob Hugo

Anbefalte innlegg

"Til fjells i Vestnes"

Vet en ikke skal drive reklame her inne, men siden jeg har sett at det er en del personer innom her fra Romsdal og Sunnmøre, så vil jeg tipse om ovennevnte bok. Har nettopp kjøpt den, da den visstnok nettopp er kommet ut, men den virker veldig bra. Mye fine bilder og 86 ruter til ialt 61 fjell i denne kommmunen. Mange flotte fjell her.

På boken vises det også til noen nettsider: www.vestnesfjell.com men jeg har ikke undersøkt disse.

Mvh

Bob Hugo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Boken virker i alle fall å være veldig detaljert, skal vel godt gjøres å gå feil. Hadde vært artig å bladd litt i den og sett hva de skriver :wink: Veldig bra at de har med egne bolker med navneopprinnelser.

Hva med en liten quiz... http://www.vestnesfjell.com/index.htm

1. hva ser vi i topplogoen?

2. hvor er bildet under tatt fra?

1. På topplogoen ser vi Remmemstinden, bildet må være tatt i fra Salthammersetra

2. Her ser vi Gjeitmjølktinden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Remmemstinden, såg fin ut nordryggen. Hvordan er denne?

Ut fra det jeg kan se av boka er jeg enig i at quiz'n er løst. Jeg ser videre i boka at det er beskrevet en rute til til Remmemstinden via nordryggen. Nordryggen smalner i følge boka inn til en relativt smal egg og du kommer oppunder toppen til et sted hvor det må til noe klyving. For en litt erfaren tinderangler tror jeg dette er en grei og flott rute.

Ellers ser jeg at Romsdals Budstikke i dag har en positiv omtale av boka.

Mvh

Bob Hugo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge må vel anses som løst..

Nr 1 mener jeg er tatt fra Sandfjellet ja, Geitmjølktinden ser vi ikke.

Nr 2 er Remmemstinden med Ytstetinden t.h. og Brustindane t.v.

Remmemstinden, såg fin ut nordryggen. Hvordan er denne?

Ifølge http://www.vestnesfjell.com/mywebalbum/index.html er bildet enten av Geitmjølktinden, eller så er det tatt derfra. Jeg har ikke vært der, så jeg skal ikke insistere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.