Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøpe ny jakke til skikjøring og dagligbruk


stian.hoiland

Anbefalte innlegg

Jeg vil kjøpe meg en ny jakke som jeg skal bruke når jeg kjører i trekket på ski. Jeg blir ganske forvirret over alle merkene; Norrøna, Bergans, North Peak, Peak Performance, Missing Link, Stormberg osv. Jeg vet bare ikke hva jeg skal velge. Jakken skal jeg også ha til dagligbruk.

Noen som kan hjelpe meg med å sammenligne de forskjellige merkene, og kanskje komme med noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kan trygt anbefale dermizax jakke fra bergans for eksempel. Du får dem med snøstopp, og da kan de også festes til nordkapp-buksen slik at du får en dress omtrent. Dermed har du en kjempekombinasjon til både skole om vinteren og slalåm. Det er nok flere som har slike løsninger også, men jeg var imponert over Bergans da jeg kjøpte til dama. Funker som bare det i ettertid også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Norrøna lofoten jakke og bukse, som også kan kobles sammen til en hel dress i snøskjørtet. Er kjempefornøyd, selvom noen mener at kvaliteten på Norrøna har gått litt ned de siste årene. Materialet i dressen er Gore-Tex XCR, som i år kalles Pro Shell. Det er visstnok et slitesterkt materiale sammenliknet med Gore-Tex PacLite. Jeg har brukt dressen til skikjøring, på skolen (jakka) og til variert friluftsliv. Designet er heller ikke så verst. Sjekk www.norrona.com

Har hørt veldig mye bra om Bergans, og vil tro det er vel så bra som Norrøna. Bergans er dessuten vesentlig billigere enn f. eks. Norrøna og du slipper å impregnere stoffet under vask :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for erfaringene. Jeg lurer på en ting, hvorfor han ikke outside.away.com noen tester av verken bergans eller norrøna? Er det fordi disse er nordiske merker? Hvordan stiller de nordiske merkene mot de merkene outside.away.com tester? Arc'teryx, Cloudveil, North Face og Patagonia er bare noen av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.