Gå til innhold
  • Bli medlem

Dating tips for fjell- og friluftsfolk


Disip

Anbefalte innlegg

Annonse

Regner med at du skal på date nå i nærmeste fremtid. Jeg kan lite om date og det å sjekke opp. Men skal man oppleve den tiden på vinteren da skitur er mest romantisk må det gjøres i februar (min bursdag). Ta skituren i mellom kl. 16 og 17, februar. Hvis været er klart, med et par småskyer øverst på himmelen blir det et vakkert lys og en romantisk stemning som jeg kaller "den fine timen". Den tiden mellom 16 og 17 da solen er på vei ned og det dannes røde/oransje skyer på himmelen. Absolutt noe å anbefale. I tillegg er det ikke så mange skiløpere ute på den tiden da det er middagstid, man blir alene med den vakre naturen!

Prøv det =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en plan om hvor dere skal. Et sted som ikke alle vet om og som er spesielt på en eller annen måte. Ha med noe varmt å sitte på, noe varmt å ha rundt seg (jerven duk eller liknende) slik at du holder daten varm, og eventuelt kan dere sitte inni duken sammen. Vart opp med en niste som ikke er "typisk", men noe du har lagt litt jobb i, og som viser at dette har du sett frem til og jobbet litt med. Noe varmt daten kan varme seg med mens hovednisten tilberedes, og så noe søtt til kaffen etterpå.

En sånn date hadde i allefall jeg satt pris på (dobbelsovepose under stjernene hører vel mer til på tredje daten :idea: )

God tur! - vi venter på rapport over helga :-)

Turjenta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På clasolshon får du kjøpt elektriske stearinlys.

Dette er lysdioder plasert i et glass. Når de skrus på, ser de prikk like ut som vanlig stearinlys. Men de blåser ikke ut, uansett vind og vær.

341961-2.jpg

En kollega av meg brukte disse på en romantisk tur på fjellet (i ganske surt vær), med stort hell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som jeg skal gjøre med en vakker kvinne (om hun dukker opp)er:

Ta henne med ut i skogen til et hemmelig sted:

Været: ca 10cm nysnø, lett vind så snøen drysser fra trærne, stjærneklart

Rett over en liten haug(så hun ikke ser det) skal jeg ha:

Et stooort bål brennende der.

Ca 50 fakler stående rundt i skogen for romantisk lys.

Bord dekket for to med ordentlig servise og hvit duk.

Her snakker vi Grand Hotell klasse bare flytta ut i skogen. Normalt spisestuebord og stoler.

Under bordet skal det stå en stålkasse med glødene kull så det er varmt på beina.

Ferdig varmt:

Grillet schampi til forrett.

Varm grillet indrefilet av elg.

Ostekake til dessert.

Når vi runder toppen er stemingen satt skulle jeg tro.

Jeg har vært med på 3 retters i middag i grand klasse i skogen.

Flott å sitte mellom snødekte grantrær og spise utrolig god mat.

Desverre var det i en annen setting en med en kvinne...

Men noen er jo heldige..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innbiller meg at en dame som blir imponert av 3 retters utendørs midt på svarte vintern, servert på stuemøbler, like gjerne kunne spist inne. Hvor hun slipper å spise mat i utetøy, og heller kan ha på stroppekjole og høye hæler :?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Det viktigste er ikke egentlig hva en gjør, men hvem en gjør det med. Jeg ville heller spist tørre brødskiver i regnvær sammen med en jeg liker, enn et gourmetmåltid i optimale omgivelser sammen med en som mener:

Det er tross alt de som skal tjene mannen.

:D

Ingebjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gitt mange gode tips til Disip, men nå kommer jeg på at det kanskje ikke er samme terreng og natur i Sogn enn f. eks i Oslomarka (der skispor, skog og bålplasser er bra tilgjengelig). Om daten skal skje i Sogn et sted om sommeren kunne det kanskje vært lettere at du tok daten på en fjelltopp en varm sommerdag og ta med god mat og drikke. Der kan dere nyte kveldssolen i vest ut i fjorden!

Lykke til! Vi venter spent på rapport :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Og mannen må tjene såpass at han kan underholde kjærringa :?::!::|:roll::roll:

Helt ærlig gutter - kjerringer som setter pris på denne typen dater tjener såpass at de underholder seg sjøl.

Tipset med lys var stilig - ellers tror jeg det er viktig å ikke tippe over til "too much". Bål, noe godt å spise og drikke, en slik vindpose og selvfølgelig hyggelig selskap - det tror jeg gjør susen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Noe som jeg skal gjøre med en vakker kvinne (om hun dukker opp)er:

Ta henne med ut i skogen til et hemmelig sted:

Været: ca 10cm nysnø, lett vind så snøen drysser fra trærne, stjærneklart

Rett over en liten haug(så hun ikke ser det) skal jeg ha:

Et stooort bål brennende der.

Ca 50 fakler stående rundt i skogen for romantisk lys.

Bord dekket for to med ordentlig servise og hvit duk.

Her snakker vi Grand Hotell klasse bare flytta ut i skogen. Normalt spisestuebord og stoler.

Under bordet skal det stå en stålkasse med glødene kull så det er varmt på beina.

Ferdig varmt:

Grillet schampi til forrett.

Varm grillet indrefilet av elg.

Ostekake til dessert.

Når vi runder toppen er stemingen satt skulle jeg tro.

Jeg har vært med på 3 retters i middag i grand klasse i skogen.

Flott å sitte mellom snødekte grantrær og spise utrolig god mat.

Desverre var det i en annen setting en med en kvinne...

Men noen er jo heldige..

satan så mye styr for å få seg noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.