Gå til innhold
  • Bli medlem

Dette blir bare værre og værre! (jeger skjøt elghund)


Dag G - Evje

Anbefalte innlegg

Annonse

Det værste er at han som skjøt hunden sier han ikke viste åssen dyr somm satt å dro ibusta på elgen!!!

sitat: fvn.

Det som skjedde var forferdelig trist og jeg er vettskremt over å få livet snudd opp ned på to sekunder. Men jeg forholder meg etter dette kun til hundeeieren og ikke til media, sier han og legger på.

Hunden var med et annet jaktlag, og derfor kjente ikke jegeren til hunden før han så den sitte på elgen og rive i dyret med tennene. I følge forklaringer han har gitt, var han usikker på hvilket dyr som satt på elgen, før han altså skjøt hunden.

http://www.fvn.no/nyheter/lister/article526404.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me har vell hatt nokre slike tilfelle her i skogen og på hjortejakt.. Eg meina de va hundn te tannlegen som vart skotn.. Han va ute pao tur... Åsso ein gong for ein del år sia, vart det fyrt av eit skot som trefte ein av dei rammene som før va på slike pakkrammesekker, reine skjere flaksn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Ja det er desverre mange som har våpen som ikke er skikket til det.

Når du er på jakt og ikke vet hva du skyter på så har du ikke noe på jakt å gjøre. Jeg vet desverre av flere og det har vært mye stygg jakting. Sånne holder jeg meg unna.

Jegeren viste nok veldig godt hva han skøt på...for var ikke hunden inne på feil terreng da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, mente at jegeren skøt elghunden med vilje. Jegeren mente vel at den hunden hadde ingenting å gjøre inne på hans jakt-terreng...

Men dette er jo bare synsing ifra min side...men hadde ikke overrasket meg, om det var tilfelle.

Blir uansett redd av slike "jegere", som ikke vet hva de skyter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat fra Dagbladet: - Jeg har drevet med elgjakt i 22 år, har felt rundt 20 elg, og skjøt den siste nå lørdag. Men det at jeg skjøt denne sauen har gjort at jeg har begynt å spekulere på mulighetene for at det kanskje kan skje en ny ulykke en annen gang. Derfor avslutter jeg min karriere som elgjeger nå, sier han.

Takk og pris for det, det skremmende her er at dette var en erfaren jeger som klarte kunststykket og forveksle en sau med en elg.

Jeg bærer ofte foto stativet over nakken med to bein oppover, jeg bør nok slutte med det nå tror jeg :lol:

KJ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bærer ofte foto stativet over nakken med to bein oppover, jeg bør nok slutte med det nå tror jeg :lol:

Merkelig hvis jegere ikke klarer å se forskjell på en elg og en fotograf som går på hendene.. :o

Eller... var det beina på fotostativet du mente.. :evil:

Slike historier med jegere som skyter de merkeligste ting dukker dessverre opp fra tid til annen, heldigvis er det sjelden. Prøver å holde meg i litt åpnere områder om høsten, men nærsynte jegere er det vanskelig å gardere seg mot.. :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig hvis jegere ikke klarer å se forskjell på en elg og en fotograf som går på hendene.. :o

Eller... var det beina på fotostativet du mente.. :evil:

Slike historier med jegere som skyter de merkeligste ting dukker dessverre opp fra tid til annen, heldigvis er det sjelden. Prøver å holde meg i litt åpnere områder om høsten, men nærsynte jegere er det vanskelig å gardere seg mot.. :evil:

Jeg har god kontakt med jegere i mange jaktområder rundt om i Norge og desverre hender det seg at det skjer og har skjedd alvorlige skytefeil de fleste steder.

På elgjakt skal det være en jaktleder og hvis han er bestemt og informerer om hva som skal gjøres og ikke gjøres så skal ikke sånne feil skje.

Jaktkamerater blir skutt, hunder blir skutt, stygge skadeskytinger i tett kratt ( hvem vet hva annet som kan befinne seg i det krattet.) Vådeskudd rundt kaffebålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående sauejegern.Det som sto i avisa var ikke helt sant.Gubben parkerte bare børsa hjemme,han var fortsatt med på laget som hundefører og driver.Der verserer historier om at han skal ha gitt beskjed til postene om at de måtte være forsiktig,fordi det var en turgåer i området.Når turgåeren kom fram til postene,viste det seg at det faktisk var en ELG!!!!!!!! :)

Neste år var han på banen å skaut opp.men jeg vet ikke om han gikk på jakt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg har med vilje kjøpt en knallorange regnjakke som jeg bruker når jeg går tur i vaktsesongen. Har også sett hundeeiere gå med refleksvest i skogen. Det er nok ikke så dumt. Jeg er ganske bekymret over jegere med høy promille. Hører mange skrekkhistorier om en dram for hver rype som blir skudd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.