Gå til innhold
  • Bli medlem

Er det bare hos meg det ser ut som leiligheten er dekorert med turutstyr?!


sam86

Anbefalte innlegg

Jeg syns det er greit å ha det sånn, men noen stusser på at det alltid ligger masse turutstyr til tørk over alt i leiligheten min. Primuser på kjøkkenbordet og benken, sekker i stua og soveposer henger over skapdører. Badekaret og dusjen er bare å glemme å bruke, der er det alltid fullt! Det er ikke det at jeg ikke har plass andre steder, jeg har jo dedikert et helt rom til utstyr( nå kan det kanskje nevnes at jeg har over norm i mengde utstyr) for pokker?! Men man kommer hjem fra tur, tar vedlikehold og ting skal tørke/luftes, det henger noen dager og da er det jo ikke mange dagene til neste tur, så hvorfor rydde det inn på utstyrsrommet når jeg uansett snart må ta alt ut i stua igjen?! Er det bare jeg som har det sånn? Er det sånn at dag to etter en tur synes det ikke at dere har vært på tur?! Jeg synes ikke det her er noe problem, men besøkende har visst et problem med bållukt og andre lukter og ikke minst det de kaller rot.

Morten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

her må det oppussing til. Hiv alt utstyret ut fra utstyrsrommet ditt. riv vegger og monter skikkelig ventilasjon. Snorer, skap, hyller og benker for oppbevaring av utstyr må selvfølgelig monteres. monter elektrisk og vask og slikt på rommet. Når du kommer hjem fra tur tømmer du sekken på gulvet å gjør alt av vedlikehold, reparering og tørking på et rom. Da er du kvitt problemet med å ha utstyr over alt i huset. Når man har kjøkken, bad +++ på et og samme rom blir alt enklere. dette blir sikkert dyrt, så hvis du er mye på tur så er vel det beste å leve med rotet de dagene du er hjemme. å ja, det er flere som har det akkurat som du beskriver det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat det samme hos meg :roll: . Bor i en 12 kvadrats studenthybel og deler badet med en anne fyr, men han er heldigvis et turmenneske han og, så ingen av oss har noe i mot at det ofte tørker utstyr på badet.

Jeg gidder som regel ikke å rydde opp så mye når jeg skal på tur helga etter siste tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det så mye utstyr og klær slengende rundt i stue, kjøkken og soverom at det er flaut. Tør ikke invitere folk hjem uten en skikkelig opprydning først.

Tenker jo det samme som deg, det er jo bare noen dager til neste tur så da er det jo fint å ha det klart. :roll: Siden alle turene er litt forskjellige blir det i overkant rotete men ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huset mitt, iallefall stua er til tider overfylt :-) .

Fjellduk/er sko,klær +++.

Og det er ikke noe letter på vinteren, går selv på ski og har barn som kjører slalom/snowboard.

Er ikke kos å få besøk midt i klestørken får å si det sånn 8) .

Men jeg pakker bort utstyret når det er tørt jeg da :wink: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer dere til å hate meg nå. Bruker ca 13-14 sekunder ned til stranda, har da selvfølgelig utsikt over Oslofjorden. 3 roms på 102 km2 rett ved sjøen er selvfølgelig svindyrt?! Eller....nei, betaler 2700 kr/mnd:) Har hørt før at jeg har en ganske grei bo situasjon.

Sam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utstyret er spredt på bod, garasje og i skap innendørs. På den ene langsiden i garasjen er det ALLTID ett telt hengt opp til tørk, og boden er til enhver tid "fylt opp" av soveposer til utlufting/tørking.

Det er viktig med orden og system i rotet: Telt, ski, staver og alle typer sko i garasjen. Soveposer og liggeunderlag i boden. Klær, klatreutstyr og ymse duppeditter i egne dedikerte områder av klesskapene innendørs.

Isøkser er et kapittel for seg. To klatreøkser er lagret sammen med stegjernene og annet klatreutstyr. To vanlige isøkser ligger ved siden av fjellstøvlene i garasjen slik at jeg ikke glemmer å raske med meg minst en av dem på sommerturer til Jotunheimen. Av en eller merkelig grunn har en femte isøksen havnet på kontoret, mens den sjette (min fars gamle isøks fra 50-tallet) er pensjonert og er i leiligheten.

Kan snart avholde loppemarked :arrow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.