Gå til innhold
  • Bli medlem

Stormmatter......


Kongle

Anbefalte innlegg

Annonse

Hehe, jepp. Det er ikke lett når valget er fritt...

Fjellreven-telt kjenner jeg ikke, men Helsports Fjellheimen X-trem og Trollspiret kan jeg si litt om. Jeg må anta du mener FH X-trem 2 i og med du har Trollspiret som alternativ.

Trollspiret vil jeg si er et alpint telt, egnet for steder hvor det er mye vær og vanskelig å finne tilstrekkelig teltplass. Det er (relativt) god plass i innerteltet, men knapt fortelt.

FH X-trem har litt mindre plass i innerteltet, men ditto større plass i forteltet. Det kan være kjekt mht kuldegrop, sekker/annet pakk og fyring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Har et akka R/S 3, den versjonen med ekstra stort fortelt. Fint telt med grei plass til tre menn og deres vinterutrustning. Tre sekker får plass i forteltet, og da kan en lage mat der også. Det er også en versjon med et mindre fortelt.

Teltet settes greit opp, har ti barduner, og er romslig. Jeg har dog ikke testet det i skikkelig vind, noe som jeg er interessert i å få gjort. Det har ikke stormmatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.