Gå til innhold
  • Bli medlem

Grønnland


Anbefalte innlegg

Går med en drøm om å krysse innlandsisen på Grønnland. Jeg er i god nok fysisk form, og har stort sett det utstyret og den kunskapen som trengs for å gjennomføre selve turen.

Det jeg derrimot er litt mer usikker på er det som må organiseres på forhånd, da jeg kun er vant til norske forhold.

Tilatelser, forsikringer, reise, økonomi (hva må man regne med at en slik tur koster?)

Hadde vært flott om noen med erfaring fra tilsvarende turer kunne kommet med innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tillatelser/forsikring

Når det er snakk om turar utanfor bebudde område på Grønland så er det ein god del ting å ordne på førehand. Først og fremst må det søkes om ekspedisjonstillatelse og søknadsfristen er 3mnd før turen startar. Vidare blir ein alltid pålagt å ha søk- og redningsforsikring som blir ganske dyr pga forsikringsbeløpet (typisk 6000 pr person for 30 dager). Av utstyr må du ha: GPS, Iridium satelitt-telefon og nødpeilesender (sistnevnte må ha tilleggslisens frå Tele Greenland og det er 3mnd søknadsfrist for dette). Vidare krever også forsikringsselskapet at det skal vera fulle rasjonar (6000Kcal/20000KJ pr pers pr da) og ekstra proviant!

Politiet på Grønland skal sjekke gruppa og utstyret før avreise, så husk då kopi av pass, forsikringsbevis, ekspedisjonstillatelse. Sjølve sjekken av utstyret er bare overflatisk for norske grupper.

Reise

Det går nesten daglege flyavgangar frå København til Kangerlussuaq (Søndre Strømsfjord) på vestkysten. Skal du til Østkysten så flyr Air Iceland (airiceland.is) 3-7 dagar i veka frå Reykjavik på Island til Kulusuk. Vi betalte 1400 til Island, ca 1900 Island-Grønland og litt over 4000 for Grønland-Danmark-Norge. Spesielt på ruta Reykjavik-kulusuk er det lurt å bestille lang tid i forvegen (såkalla "bonus" pris). Helikopter Kulusuk-Tasiilaq koster rundt 700kr. Mellom Tasiilaq og Isortoq må ein før isen går opp også ta helikopter. Det går nokre få turar med rute-helikopter i veka som kan vera aktuelle, ellers må ein chartre ein tur. Helikopteret tar 9 personar, men viss det skal vera med pulker og masse utstyr, så blir det bare plass til 4-6 personar. På ruteflygningar kan ein ikkje ta med seg drivstoff.

Frå iskanten ved Høgde 660 og ned til Kangerlussuaq bestiller dei aller fleste transport med bil/terrengbuss, her er det fastpris alt etter kor mange personar ein er (4personar: 1600, over 4 personar: 3200 viss eg ikkje hugsar feil).

På turen vår i mai brukte eg nok i overkant av 30.000 totalt. Er nok noko rimelegare seinare på året, då ein kan nytta båttransport.

Sjå ellers linken som vart posta ovanfor her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den vanlige ruta aust-vest er det svært sjeldan isbjørn. Hvitserk traff dog på ein bjørn innpå isen for nokre år sidan (dei hadde kun signalpistol eller signalpenn trur eg). Skulle det vera noko bjørn i området, så er det jo nede ved fjorden eller umiddelbart oppe på isen, men vi vart igrunnen fortalt at det ikkje var bjørn her lenger. Både DPC og heimestyret på Grønland seier vel at våpen er unødvendig i området. Vi hadde med oss signalpenn og signalpistol. I ettertid synes eg det hadde vore nok med eit par signalpenner. Slike er også greie å ha i andre situasjonar.

Ein annan ekspedisjon (med folk frå Svalbard) campa nede ved fjorden eit stykke frå Isortoq. Dei hadde då satt opp snublebluss. Dette var nok kanskje mest fordi dei er vant med forholda på Svalbard og eg tvilar på at dei brukte blussa meir enn den natta.

Det var også littegrann forvirring på om det var ok å ha signalpistolen/signalpennen i bagasjen på flyet. Svært få som veit kva dette eigentleg er, det er jo ikkje eit våpen akkurat, likevel skal bagen skal merkast av personalet ved innsjekk. Det er ikkje lov å ha med nødrakettar på fly (siden det er bare 1 del), men signalpistol og signalpenn var greit. Air Iceland hadde ingen problem med dette så lenge vi viste det fram ved insjekk (nevn at det er mot isbjørn og gjerne at det kun er "flash"). På helikopterrutene til Air Greenland var det heller ingen problem, men formelt sett skulle eigentleg kapteinen ha signalpistolen under flygning (vart ikkje praktisert).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det påkrevd at alle medlemmene i en ekspedisjon har nødpeilesender? Har sett litt på nekon sin PLB 100 og Jotron sin Tron 45S. Er det noen som har erfaringer? Skal høre med de om pris...drar til Isortoq for så å gå vest, i 2010 :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har ett spm til, hvordan er det i forbindelse med isbjørn og våpen/amunisjon. Er det noen krav her, og hva anbefales?

Fra Gunnbjørns Fjeld området 17/3/06

After returning to base camp there was a final surprise in store for the team when their camp was visited by a Polar Bear at 11.20pm on the evening of 13th March. After damaging three of the tents whist searching for food the bear was eventually frightened off with a combination of shouting, banging together pans, and firing flares. The bear returned shortly after but was again frightened off with a single flare. The team kept up an all night vigil outside the tents until dawn when light returned and the team could begin leasing people from 'Polar Bear watch' to begin packing up camp in time for the Twin Otter ski plane to collect them that afternoon

http://www.greenlandshoot.com/index.php?id=gs_news

Samme selskap sier forøvrig:

All our expeditions operating inside the Northeast Greenland National Park carry firearms and ammunition as a precaution and deterrent against a polar bear encounter. However our expeditions take place in areas of very minimal risk which are well away from the coastal regions where polar bears are more likely to be encountered. Since we began our operations in 1989 we have never yet had a single encounter or seen a single polar bear footprint, but as part of our safety policy each expedition will begin with a rifle training session using live rounds.

Jeg antar de snart fjerner "we have never", siden det var samme selskap som fikk besøk av denne isbjørnen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den overnevnte episoden var innanfor nasjonalparken, altså eit godt stykke lenger mot nord i forhold til den vanlige på tvers ruta. Der er det også påbudt å ha med seg våpen ifølge Dansk Polarcenter: "Projects and expeditions to the Greenland National Park are required to bring a firearm as well as polar bear deterrents."

Etter det eg forstod av lokalbefolkninga i Tasiilaq, er det ei god stund sidan det er observert isbjørn i det det aktuelle området rundt Isortoq. Kom forøvrig over denne sida (http://www.utlevelser.no/s01a04c02.html), som såvidt nevner at det vart skutt ein bjørn i Isortoq. Litt uklart når dette var, kanskje ein gong i perioden 1998-2002? Slik eg har forstått det så er det ikkje heilt uvanleg at ein del ekspedisjonar har med seg våpen, men det kan virke som om det var meir vanleg nokre å tilbake. Lensmannen i Tasiilaq er forøvrig ein grei kar som også snakker både dansk og engelsk, så ta gjerne ein telefon dit med spørsmålet om isbjørnfare.

Inne på innlandisen er det svært sjeldan med isbjørn, men det kan jo skje. Her er ein artikkel om Hvitserk sin "berømte" tur:

http://www.abcnyheter.no/node/39076

-----

Ellers kan sikkert berettningen om denne turen vera interessant, sjølv om det var eit kappløp:

Ellers kom eg over ei grei side som hadde dispathes frå ein Hvitserk tur:

http://www.humanedgetech.com/expedition/041hs05/

Hvitserk plar å lage nettdagbøker undervegs på mesteparten av turane sine, men dette er basert på lydrapporten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den overnevnte episoden var innanfor nasjonalparken, altså eit godt stykke lenger mot nord i forhold til den vanlige på tvers ruta. Der er det også påbudt å ha med seg våpen ifølge Dansk Polarcenter: "Projects and expeditions to the Greenland National Park are required to bring a firearm as well as polar bear deterrents."

Svært uviktig i denne tråden, men jeg synes dette skurret litt. Gunnbjørn er vel ikke innenfor nasjonalparken? Ikke hadde vi våpen, og vi fulgte da boka. Ingen andre som kom, var der og dro hadde våpen heller...

(Jeg formoder at overnevnte episode var den jeg postet..)

Lurer på om ikke nasjonalparken er lenger nord...

Men i følge mine foreldre, har jeg tatt feil før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.