Gå til innhold
  • Bli medlem

Ajungilak Tyin 5-season eller Hagløfs Zensor Pro 11?


Hallingen

Anbefalte innlegg

Hei!

Er ute etter ny sovepose til vinterbruk. Valget står nå mellom Tyin 5-season (het Tyin Artic før) og Zensor Pro 11. Noen som har erfaringer med disse eller lignende poser?

Ifølge den nye standarden for temperaturmerking (EN 13537) har Zensoren en komfortemperatur på -23. Tyin 5-season tåler -20. Vet at begge posene tåler opp i mot 30 kalde hvis man har et godt underlag og litt klær på seg :shock:

Er også ute etter andre anbefalinger i samme prisklasse. På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Eg har Tyin 5-season. Synest det er en god pose. Holder seg varm og god heile natta. Blir ikkje fuktig. 20 minus er ingen problem.

Takker for svar! Har hørt at begge posene jeg vurderer går ann å bruke i opp mot -30. Hvis man ikke er spesielt kald av seg da :wink: Stemmer dette eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en titt på www.oslosportslager.no

Nå selger de Tyin Winter for 1199,- Tidligere i høst var det Tyin 5 Season de solgte til tilsvarende pris og tipper den kommer på tilbud igjen. De har i lang tid vekslet mellom å selge disse to posene til ca 1200-1300,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar! Har hørt at begge posene jeg vurderer går ann å bruke i opp mot -30. Hvis man ikke er spesielt kald av seg da :( Stemmer dette eller?

Har den gamle Tyin Elite uten glidelås. Den har jeg ligget ute i -26 med uten problemer. Vær obs på at dette er STORE poser, og du tar fort halve sekken hvis du skal bære den på ryggen. Pulk gjør det jo litt lettere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den gamle Tyin Elite uten glidelås. Den har jeg ligget ute i -26 med uten problemer. Vær obs på at dette er STORE poser, og du tar fort halve sekken hvis du skal bære den på ryggen. Pulk gjør det jo litt lettere....

Tyin 5-season har et volum på 18 l i 200 cm utgaven, noe som er mye, men ikke noe problem i recon packen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Jeg er 175, og kjøpte Tyin-posen i 200 lengde. Det var jeg glad for. Når jeg kryper nedi posen og snører nakkekragen og slik at den sitter rundt halsen på meg, så har jeg ikke mer enn akkurat det jeg trenger i fotenden uten at jeg stanger borti med bena, for det skal man jo ikke.

Jeg ligger helst på magen, og da blir jeg litt lengre enn 175 siden jeg ikke ligger på føttene horisontalt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.