Gå til innhold
  • Bli medlem

Til dere som har teltet VE 25 fra NF


JohnnyGunn

Anbefalte innlegg

Etter å ha fulgt med på idéen om å bestille fra USA her har jeg bestemt meg for å kjøpe VE 25. Lurte bare på om det følger med snøplugger eller om det er noe jeg kjøper ved siden av? Og jeg antar dette er det vi kaller stormmatter eller tilsvarende: Taped, nylon taffeta true bucket floor prevents any moisture from seeping into your tent?

Om ingen fraråder meg å bestille dette telltet til 3000 (med dagens kurs uten frakt) i løpet av kvelden så fyker bestillingen avgårde... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snøplugger er rundt 30 cm lange istedet for "sommerplugger" på ca 20..

Stormmatter er et "skjørt" nederst på teltduken (ca 15-20 cm) som heller horisontalt hvor du kan legge snø /stein etc oppå.

Personlig syns jeg snøplugger er no tøv (ski og staver funker), snøen fryser til i 80% av turene iløpet av 1 time alikevel..... men nå har jo jeg teltet bare rundt 800 døgn vinterstid da 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det følger ikke med snøplugger nei, og det er heller ikke stormmatter på dette teltet. Det er stormmatter på de to inngangene som du ser på vedlagte bilde.

tnf_ve25_2991_ytter.gif

Jeg har ikke prøvd mitt i snødrev enda, men har erfaring med et lignende telt i høyden og i snøfokk kan det drive mye snø inn via de store åpningene langs sidene. Det driver da inn i forteltene og opp over tak osv, så løsningen for oss ble å skyfle snø tett langs med kanten, men det fører da til tap av ventilasjon selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte selv dette teltet fra Usa, dog ikke så billig som 3000. Har brukt det gjennom to vintre og er fornøyd. Har en tendens til å føyke snø inn under ytterteltet hvis man ikke pakker inn langsidene med snø. Det er vindstabilt til tusen, har prøvd det i 32 m/s! Tror ikke du kommer til å angre på kjøpet. Det eneste jeg kan sitte fingeren på er at det er litt tungt, rett under 5kg. Men jeg har brukt det mye på aleneturer også, så jeg synes ikke vekten er noe hindring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøplugger er rundt 30 cm lange istedet for "sommerplugger" på ca 20..

Stormmatter er et "skjørt" nederst på teltduken (ca 15-20 cm) som heller horisontalt hvor du kan legge snø /stein etc oppå.

Personlig syns jeg snøplugger er no tøv (ski og staver funker), snøen fryser til i 80% av turene iløpet av 1 time alikevel..... men nå har jo jeg teltet bare rundt 800 døgn vinterstid da :roll:

Snøplugger er jo veldig kjekt om man ønsker å bruke skia feks til topptur, eller bare en liten kveldstur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar.

Tenkte på det samme faktisk. Syns det var en ulempe at det ikke var matter rundt hele. Hva er poenget med det når det skal være et ekspedisjonstelt? Vel, uansett så har jeg bestilt. Når andre super-vandrere syns det er bra så er det garantert bra nok for meg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.