Gå til innhold
  • Bli medlem

MSR Simmerlite: wireproblem


Vargen

Anbefalte innlegg

Har en simmerlite som eg er veldig fornøyd med. Men siste turene er effekten blitt gradvis verre.

Fannt ut eg skulle prøve litt vedlikehold 8)

Viser seg at wiren inne i brensleledningen sitter bom fast og sikkert er koksa igjenn kraftig..

Noen tips for å få den løsnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tipset!

Sendte kona på jakt etter forgaserrens på bensinstasjonan i Svolvær uten hell :wink:

Fikk tips av en bilmekaniker eg kjenner at før pleide di å bruke lynol til slik rens.

Fikk tak i en flaske å skal prøve med det i løpet av helgen så får vi se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke Esso forgasserrens?

CRC på sprayboks?

Et anna alternativ er: Kokende vann, en ts citronsyre+noen dråper zalo.

legg alt i blødt i dette noen timer.

Siste mulighet: Varm spiralen som viren går i med ei blåselampe. Gi den noen lette kakk med en trebit e.l.

Bruker å få løs det meste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å gjøre en trist historie kort så har eg greid å ødelegge generatoren i mine desperate forsøk å få løsnet wiren :shock:

Veit du om det finnes deler å få kjøpt i norge eller det kansje ikke vil lønne seg i dette fallet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte ny simmerlite idag ifra moosejaw i USA.

Betalte ca: 430.- inkl liten brensleflaske :)

Den samme koster 1799.- på sportsnett + 159.- for flasken!!!

Sansynligvis ikke den billigste prisen i norge men uansett.

Blir nesten provosert av slikt :shock:

Tilkommer jo litt i frakt og mva men vi gikk ilag noen stykker så det ble billig de og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe!! Regnet nesten med det, har sett at du har skrøtte av di der Coleman brennerne på andre tråder.

De virker jo til å være flotte apparater.

Var faktisk inne på tanken å spørre om du hadde noen til salgs men slo det ifra meg etter eg fikk den prisen ifra USA å dollarn er passe lav + at eg har litt reserve deler, flasker å repsett til simmern.

Men ikkje se bort ifra det kan bli aktuelt senere :)

Førhandler du coleman på fast basis eller?

Uansett takk for alle gode råd skal prøve å ta vare på den nye litt bedre :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

ser det her en meget gammel post,men lurer alikavel hvor lenge du brukte den her Vargen uten vedlikehold?

er det snakk om flere år "hard" brukt med flere hundre liter eller?

har ikke brukt min stort men når jeg ser det her så tror jeg att jeg skal ta litt vedlikhold på søndag (etter helge tur) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.