Gå til innhold
  • Bli medlem

Hei, "jaktmotstandere"!


vandrer

Anbefalte innlegg

Er blitt litt lei disse som kritiserer jakt her på forumet.

De aller fleste her utøver dette nesten året rundt i en eller annen form.

Og det skal de selvsagt få lov til å fortsette med.

Jakt er fellesnevner for noe ALLE rovdyr har i blodet som bor på denne planeten, enten man er katt, rev eller menneske. Dette er noe vi liker å gjøre, rett og slett fordi det er naturlig, og det ligger i våre instinkter.

Er ikke bare å slutte med noe man har drevet med i en million år! Tror ingen har lyst til det heller..

Selv om det i de siste 30 årene har blitt mer "in" å ikke vite at kjøttet kommer fra vettskremte bufe som kun er alet opp for å spises. Har vært med og kjørt dyr til slakteriet, det er, det må jeg få utheve, nesten så man blir "bufemotstander"!

Det som virkelig er "in" hvis du er en skikkelig "jaktmotstander" er å fiske. Takke meg da til et skudd i hjerterota og takk for meg etter et fritt liv, enn å bli kjørt en halvtimes tid fordi "jaktmotstanderen" syns dette er utrolig festlig.

Ja, det ER festlig å kjøre en diger laks / ørret så lenge, og deretter synes at man har gjort en fantastisk jobb.

Det er OGSÅ selvsagt festlig å gå på jakt etter landdyr, selv om noen vil synes de er penere.

Som nevnt tidligere er dette et nedarvet, naturlig instinkt som forteller oss nettopp dette. Dette er spennende og gøy!

Om byttedyrene lever over eller under vann, er likegyldig. Jakt er det okkesom!

Ikke klassifiser dyr som lever under vann som "underarter", det er de bare ikke. Noe vi har funnet på for å lette våre egne, sarte samvittigheter, og dermed for å bli klassifisert som, og dette er viktig; "jaktmotstander".

Nå er det sikkert noen som mener vi er opphøyet over andre dyr, men sett fra naturens øyne er vi like alle sammen. Vi har bare alle fått nettopp de riktige verktøyene vi trenger for å overleve.

Til slutt til dere andre: Det er helt greit å jakte fjelltopper også!

Kjør i vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Angrer nå på at eg ikkje følgde mine nedarvede naturlige instinkter

og klubba ned den jæ"¤"?en som pela mulkter på mitt territorium.

:) Det var sikkert meg :D

Jeg plukker ofte multer. Trodde multe var allemannseie jeg.

Vi har alle jaktinstinkter. Til og med dyrevernere. De jakter på dyr som er innesperret. Alle jakter på en eller annen måte. Uansett kjønn og alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.