Gå til innhold
  • Bli medlem

Høstfredning av fisk ???


OleG

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal på tur til Vikerfjell til helgen sammen med sønnen min, som er langt mer ivrig enn sin far til å fiske, så det er et ønske om å ta med fiskestang. Hovedaktiviteten blir å gå hytte til hytte, men det kan være moro å få noen kast underveis. Men, jeg har hørt flere som har snakket om fredning av fiske om høsten. Er det riktig ?

Gjelder det over alt eller er det lokale varianter ?

Hvordan går det i så fall an å finne ut av de lokale reglene ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Fredning på høsten er relativt vanlig i områder med ørret. Dette bestemmes av de som har fiskeretten og varierer derfor fra sted til sted. For å finne ut hvordan det er i det aktuelle området må du ta kontakt med de som selger fiskekort.
Gyteklar fisk smaker uansett baijs...sier en kompis :D jeg har ikke smakt det siste selv.. ;-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gyteklar fisk smaker uansett baijs...sier en kompis ;-) jeg har ikke smakt det siste selv.. :P
:D Tviler at det blir så mye fangst i noe fall.

Er det noen som vet noe om bestemmelsene i området på Vikerfjell mellom Buvasskoia og Storeskag (Buvannet, Prestgardstjerna, Fisketjern) ?

Har ikke tenkt å kjøpe fiskekort siden fiskeren er 9 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.