Gå til innhold
  • Bli medlem

FJÄLLRAVEN RÅSTU 90??


kjøtt

Anbefalte innlegg

Halla Boys!

Skal bænge ny "Bæk bækker" Kikka litt her og der, Og lurer på om noen har noen innvendinger om "FJÄLLRAVEN RÅSTU 90"?? den fikk så sabla bra på en test! er den noe tess? var jo litt billig, har det noe å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vurderer selv å kjøpe denne sekken. Det er ingen butikker som har denne inne i Trondheim i alle fall, så det har vært litt kronglete å få prøvd den. Heldigvis viste det seg at en av mine bekjente faktisk hadde denne sekken så jeg fikk til slutt prøvebært den. Kan også ta med at eieren liker sekken veldig godt.

Bæresystemet er lett og stille inn og det virker som et godt system. Det er ikke et ekstremt bra system som for eksempel det du finner på Bergans Alpinist og Bergans Viking (som også har nesten dobbel pris av denne...), men det fungerer bra. Hoftebeltet er kraftig og strammes ved at man drar inn mot midten (ikke den klassiske strammemåten med å dra reimen fra midten og ut). Bæresystemet stilles med en bøyle i midten. Dvs at det det er ikke mulig å ha forskjellig høyde på skulderreimene så har du skeiv rygg og trenger å stille bæresystemet etter det så er ikke dette sekken for deg.

Alle reimene på sekken er lange og har enten mulighet for å rulles sammen og festes med borrelås eller festes slik at de ikke blåser i vinden. Den store åpningen foran er veldig praktisk og på innsiden av den er det tre nettinglommer - en på selve åpningen og en på hver av innsidene til sekken. Disse kan være praktisk hvis du skal ha med deg mye småsaker du vil ha orden på. En annen smart detalj er at topplokket ikke bare kan tas av for å brukes som en rumpetaske, det kan også festes foran på skulderreimene slik at man har mulighet for å lagre mye ting veldig lett tilgjengelig. Veldig praktisk hvis man tar bilder på tur og har et stort kamera!

Det som er mindre bra med sekken er at den har ingen lommer på sidene til å for eksempel feste ski i. Sidelommene er også litt små og glidelåsen til disse kunne vært mer praktisk. Jeg hadde i starten også litt problemer med å finne ut hvordan bæresystemet satt best mulig. Der hoftebeltet er festet til sekken er det nemlig en horisontal kant som var litt ubehagelig å ha i ryggen. Når jeg fikk stilt inn sekken var ikke dette noe problem i det hele tatt for meg, men ser for meg at de som har lite svai i ryggen kanskje vil synes denne er ubehagelig. Moralen er, prøv sekken skikkelig før du kjøper den!

Dette er mine erfaringer etter en del prøvebæring innendørs. Jeg har dessverre ingen erfaringer med sekken på tur så jeg vet ikke hvor godt de forskjellige løsningene virker i praksis og jeg vet heller ikke hvordan bæresystemet føles etter flere dager på tur. Hadde derfor vært veldig fint å få høre meninger fra noen som virkelig har brukt sekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.