Gå til innhold
  • Bli medlem

Telt til krevende vinterbruk


halvvill

Anbefalte innlegg

Hva med Svalbar 5?

Har ikke vært i 3'er utgaven så jeg kan ikke si noe om høydeforskjellen her...

Jeg har Svaldbard 5. Den er en hangar i forhold til 3-ern. Meget god tak høyde, 115cm og romlig for 3 på vinter-tur men ikke fler...

Valgte 5 istedet for 3 da vekta "bare" er 0,6 kg mer. Uansett er både Svaldbard 3 og 5 pulk-telt. Mitt veier 5,1 kg totalt med plugger og stenger. I tillegg er forteltet svært romlig til å være et telt som tåler såpass mye vind.

03347.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse
  • Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Hei, gratulerer med nytt telt. Det så i hvert fall ut som et godt telt, der det sto oppslått på sportslageret. Lov oss å dele dine erfaringer når du har fått brukt det på vinterfjellet.

Nå har jeg endelig fått prøvd exped teltet i litt ruskevær. har vært på hardangervidda fra fredag til i dag. reiste opp for å få litt uværstrening på bikkjene, men pga for mye snø og dårlig fremkommelighet, ble det mest camping i nyteltet.

det var litt plundrete å sette opp i kulingen, men det tror jeg mest er en treningssak. Når jeg 1. hadde flytta inn var det bare luksus. utrolig deilig med et telt man kan sitte oppreist i og som ikke truer med å legge seg i hvert eneste kast. total intrykket er kjempebra. måtte kun ut igjen for å lukke en av lufteventilene øverst, for der ble snødrevet "scoopa" inn. men etter lukking var det problemet borte. har kokt mat og tørka klær uten kondensproblemer også. så gjenværende lufting var plenty.

Superfornøyd, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.