Gå til innhold
  • Bli medlem

Sovepose til barn


Øystein_S

Anbefalte innlegg

Annonse

Har en Helsport Alta Short til min sønn på 3 1/2. Den er selvfølgelig altfor stor - men så har han den noen år...

Vi lå på over 1000m i høst - med ned mot 0 grader. Han påstod han ikke frøs.... Men måtte bre på ham et par ganger i løpet av natta.

Er litt skummelt å snøre igjen for de små...

Et godt alternativ - som jeg brukte sesongen før dette var å la han bruke en voksen pose hvor jeg brettet halve posen (nedre del) under øverste del. Det gir ekstra isolasjon under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da bare bruke en vanlig pose, har du en ekstra selv så kan jo barnet bruke den? Om den er alt for lang så bare snurper du igjen den med et belte så lengden blir passe ;)

Joda, det er det vi har gjort til nå. Men når jeg må bære bagsjen for hele familien (2 store og to små, hvorav minstemann skal sitte i bæremeis på ryggen til mo) - telt, soveposer, klær, proviant etc, så er det greit å begrense både vekt og volum så mye som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det er det vi har gjort til nå. Men når jeg må bære bagsjen for hele familien (2 store og to små, hvorav minstemann skal sitte i bæremeis på ryggen til mo) - telt, soveposer, klær, proviant etc, så er det greit å begrense både vekt og volum så mye som mulig.

Helsport Alta Jr. er den jeg har kjøpt til mini. Ikke Short som jeg skrev over.

Den kan jeg anbefalle. Den tåler ned mot 0 grader - de små ligger fint i den ned mot null dersom de har ullundertøy på.

Man må jo ha litt margin.

Den koster rundt 1000,- og veier ca 1,3 kg. Volumet er relativt lite.

Nå får du jo tre-sesongs (voksne soveposer) med dun som tåler ned mot null og veier rundt kiloen - de har mindre volum enn en kunstfiber pose. Men prisen starter vel da på 2500 og er raskt oppe i 4-5000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.