Gå til innhold
  • Bli medlem

Første tur for 14 åringen på rypejakt!


Tiri

Anbefalte innlegg

I helga så skal jeg endelig ta med meg sønnen min på 14 på rypejakt!

Han har lenge sett frem til å få jakte rype med hund, og jeg håper han er en

bedre hagleskytter enn sin mor :lol::lol: .

Har gått veldig bra på leirduer, så jeg håper vi finner rype og at det blir fall!

Må innrømme at det er spesielt når barna begynner å bli så store at de kan jakte :roll: !!

Fillern det er da man føler seg gammel :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
trur jeg ville følt det speisielt vis mor mi dro meg ut for å jakte...

Første gang jeg va på jakt, dro jeg med kompis til fosterfaren min.... ei rype, og en hare ;)

Er nok mange som hadde følt det litt spesielt hvis mor hadde tatt dem med på jakt...

Men guttene mine er vant til å ha ei mor som er hekta på jakt og fiske, så for dem så er

det helt naturlig at jeg skal være med dem på jakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D:lol: Da har 14 åringen skutt sin første rype :lol:8) !

Hvem som er mest stolt av meg og han aner jeg ikke :D !

Det ble Tiri (2.år) som gjorde jobben, og 14 åringen avsluttet perfekt!

Så nå må jeg bare bøye meg i støvet og si at han er en mye bedre hagleskytter enn sin mor (heldigvis)!!

Og den norske jegerstanden har garantert blitt en ivrig rypejeger rikere!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helga så skal jeg endelig ta med meg sønnen min på 14 på rypejakt!

Han har lenge sett frem til å få jakte rype med hund, og jeg håper han er en

bedre hagleskytter enn sin mor :wink::lol: .

Har gått veldig bra på leirduer, så jeg håper vi finner rype og at det blir fall!

Må innrømme at det er spesielt når barna begynner å bli så store at de kan jakte :wink: !!

Fillern det er da man føler seg gammel :(

Gratulerer fra meg også! Kult med mor som lærer sønn å jakte rype. :P Verden går da framover, :lol: Siden jeg sikkert er enda eldre :? enn deg, ble jeg ikke tatt med på rypejakt av min far den gangen. Og fordi jeg var jente var det nok at jeg fikk være med å fiske ørret.

Men jeg har tatt det igjen med å lære dattera å dykke, pluss litt småklatring med begge døtrene. 8) Kanskje ennå ikke for sent med den jakta, vi får se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol::lol: Da har 14 åringen skutt sin første rype :lol::lol: !

Hvem som er mest stolt av meg og han aner jeg ikke :lol: !

Det ble Tiri (2.år) som gjorde jobben, og 14 åringen avsluttet perfekt!

Så nå må jeg bare bøye meg i støvet og si at han er en mye bedre hagleskytter enn sin mor (heldigvis)!!

Og den norske jegerstanden har garantert blitt en ivrig rypejeger rikere!!!

Tøft! Gratulerer!

Blir vel reinsjakt på gutten snart også vel? :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer fra meg også! Kult med mor som lærer sønn å jakte rype. :P Verden går da framover, :D Siden jeg sikkert er enda eldre :? enn deg, ble jeg ikke tatt med på rypejakt av min far den gangen. Og fordi jeg var jente var det nok at jeg fikk være med å fiske ørret.

Men jeg har tatt det igjen med å lære dattera å dykke, pluss litt småklatring med begge døtrene. 8) Kanskje ennå ikke for sent med den jakta, vi får se..

Aldri forsent å begynne å jakte :lol: !

Selv har jeg vært med på reinsdyrjakt siden jeg var en nevestor (selv om jeg var jente :lol: ).

Ble også noen fisketurer opp gjennom, husker godt da jeg fikk min første fiskestang!

Sto mange timer i elven her å fisket hver sommer, og ble også fisketurer langt inne i fjellet!

Men kan egentlig ikke huske at jeg fikk fisk :D , men hekta ble jeg!

Rypejakt er egentlig noe jeg har begynt med nå i det siste, men som sagt 14 åringen er iallefall veldig hekta!

Han har nå to ryper på samvittigheten :lol: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.