Gå til innhold
  • Bli medlem

turbekledning til 2000kr


fjellguttn

Anbefalte innlegg

Annonse
Hvordan er det med lommer på denne Amundsen buksa? Lårlomme?

Er det stramming/strikk nede på bena?

Mvh

Fjellfant

Den har borrelåsjustering (eller velcrojustering som det heter på frilutsutstyrsselgerspråket) nederst på beina. Av lommer er det to baklommer med knappelås, to stikklommer på hver side med glidelås, en lårlomme på høyre side med knappelås og en lårlomme på venstre side med glidelås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har borrelåsjustering (eller velcrojustering som det heter på frilutsutstyrsselgerspråket) nederst på beina. Av lommer er det to baklommer med knappelås, to stikklommer på hver side med glidelås, en lårlomme på høyre side med knappelås og en lårlomme på venstre side med glidelås.

Borrelås til stramming nederst på beina er egentlig noe herk, de fyller seg med smuss, barnåler og annet rusk og får svært dårlig funksjon etter en stund. Det beste er nylon strammebånd med en skikkelig lås. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Borrelås til stramming nederst på beina er egentlig noe herk, de fyller seg med smuss, barnåler og annet rusk og får svært dårlig funksjon etter en stund. Det beste er nylon strammebånd med en skikkelig lås. :shock:

Meget mulig, men så har ikke skjedd enda selv om mulighetene til det har vært til stede i rikt monn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for alle svar, mye innteresangt her. skal også kjøpe meg et sett superundertøy. har kikket på brynje klasic å devold sine, noen som har erfaringer med disse? såg også i et blad fra wistex at de solgte gaupa superundertøy til 100kr, noen som har erfaringer med disse?

Og har dere andre erfaringer/tips si fra:P tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
takker for alle svar, mye innteresangt her. skal også kjøpe meg et sett superundertøy. har kikket på brynje klasic å devold sine, noen som har erfaringer med disse? såg også i et blad fra wistex at de solgte gaupa superundertøy til 100kr, noen som har erfaringer med disse?

Og har dere andre erfaringer/tips si fra:P tusen takk.

Hvis du liker deg i full fart i lysløypa, og rett i dusjen etterpå, så er jo superundertøy tingen. Men skal du på tur vil nok flere enn jeg hevde at det er ubrukelig. Jeg har i allefall ikke funnet noe som kan erstatte ulla. Unngå ullfrotté da det gjerne samler mere fuktighet enn nødvendig. Svetter du en del kan diverse nye varianter på temaet ULLNETT være tingen å ha innerst mot huden. God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å kjøpe fra USA? Det er f.eks "Memorial Day Sale" hos www.backcountrygear.com til 27.mai. Ta en sjekk under "Closeouts".

Eks: Ei bukse fra North Face og ei jakke fra Mountain Hardware (som jeg overhodet ikke kjenner til - kun to kjappe eksempler):

http://www.backcountrygear.com/catalog/appareldetail.cfm/MTH50720

http://www.backcountrygear.com/catalog/appareldetail.cfm/NF2521

Jakke og bukse til hhv $102 og $77. Med en dollarkurs på 5,2 og norsk MVA på 25% gir dette deg hhv kr 663 og 494, totalt kr 1157. Tollvesenet stikker deretter av med en hundrelapp i gebyr, og du må ut med noe frakt. I tillegg KAN du risikere å få 10% toll (det er tollavgift på klær i motsetning til det meste av annet turutstyr). Du bør uansett kunne få deg bra utstyr, og enda ha godt med penger igjen (f.eks til en ryggsekk http://www.backcountrygear.com/catalog/packdetail.cfm/MTH875 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det spørres om Amundsen anorakk i starten vil jeg her komme med en anbefaling på den. Den er veldig fin som lett vindskydd om sommeren på fjellet og i skogen vil den funke hele året. Den er tynn og puster bra etter min meing. Vil ikke anbefale den som helårsanorakk da den blir litt tynn når den kalde høstvinden setter inn. Da er Amundsen Arktis anorakken et bedre alternativ.(Har den også og er godt fornøyd.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får vel nesten bukse og jakke fra Fjallraven for kr 2500.-?? Det er ihverfall slitesterke klær, tørker fort og mye mye bedre enn f.ex Dovrefjell (som jeg bare vil anbefale til min verste fiende...)

Og skal det være billig er militært overskudd godt å ty til - er det bra nok for forsvaret, holder det også til "vanlig" turbruk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bomull i 2008 :):)

For 2000 til 2500 spenn får man jo både jakke og bukse i softshell fra annerkjente merker, såfremt man leter litt i tilbudshyllene rundt omkring!!

Rot så litt i kjeller eller kvist og man finner et gammelt regnsett.

Vips, så har man et supert helårsantrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.