Gå til innhold
  • Bli medlem

bivuakk/vindsekk - hvilken skal jeg velge?


lars wegge

Anbefalte innlegg

Er ute etter en enmannssekk for mer eller mindre frivillige overnattinger i steinura når ryggtraversen blir lang eller det blir for mørkt å gå ned fra fjellet. Bør tåle en vinternatt. Hvordan er Jerven? Hilleberg? Hører gjerne om dine erfaringer!

Hilsen Lars Wegge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann!

Jeg kan utifra min egen erfaring anbefale Jerven King Size thermo på det sterkeste... Bruker den vinterstid, under reinsjakta, på elgpost og den ligger alltid fast i sekken. Men ut i fra min erfaring fra redningstjenesten så ville jeg ønsket at du satset på en litt mindre kamuflert duk, f.eks Jerven Rescue, dersom du ikke driver jakt/naturfoto. Det kan nemlig bli litt vanskelig for oss som må ut å lete dersom noe ukurant skulle inntreffe, å finne deg når Fjellduken har blitt så godt kamuflert som den har i det siste, og du ligger godt nedi ei steinur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.