Gå til innhold
  • Bli medlem

Langhelg på Hardangervidda


Tarjei

Anbefalte innlegg

Hei! jeg trenger noen turforslag.

jeg har knapt vært i fjellet i sommer og har nå alvorlige abstinenser, men til neste helg har jeg mulighet til å ta et par flexidager.

Planen min i utgangspunktet var å ta toget til Finse og så gå rundt Hardangerjøkulen med telt, det ser ut til å være en fin firedagerstur.

Men er det noen som har et bedre forslag?

T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er sikker en fin tur det. Jeg gikk i fjor Hardangervidda på langs, fra Haukeliseter til Dyranut. Overnattet på Hellevassbu-Litlos-(Hårteigen)-Hadlaskard-Sandhaug-Dyranut. Kan korte det til fire dager ved å gå rett til Sandhaug fra Litlos. På veien kan du bestige Sandfloeggi (Hardangerviddas høyeste fjell) og den anerkjente Hårteigen. Du går gjennom alpine fjell, vestlandsnatur, fjellvidder, og har Jøkulen som veiviser! Siden man går fra ett sted til et annet tok jeg Haukeliekspressen til Haukeliseter. Og fra Dyranut kan du ta HSD Buss AS til Geilo og tog derfra mot Oslo.

God tur uansett=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

Vi var ni mann som gikk fra Finse, via Hardangerjøkulen, videre til Krækkja og havnet til slutt på Haugastøl.

En knalltur, med en myk seng, kjempemat og god vin på Haugastøl som "gulroten".

Vi tok tog til Finse torsdag kveld, og var på Haugastøl søndag ettermiddag.

P.M. meg dersom du behøver mer info om turen.

Terje

post-2187-133474488416_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ut å gå i morgen lørdag 01.09 til tirsdag.

Alt er nå pakket og klart med telt.

Har ikke gått på vidda før, men tenkte å prøve turen Trondsbu/Tinnhølen - Sandhaug - Rauhelleren-Stigstuv - Trondsbu/Tinnhølen for så å dra tilbake til Stavanger igjen.

Lykke til på turen.

Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.