Gå til innhold
  • Bli medlem

Snø på nordvestlandet----NÅ!


Svein

Anbefalte innlegg

Oppdatert bilde fra i går kveld for den som er interessert, Lauparen (1434) er høyeste toppen midt i bildet. Da vet vel alle at området er Vaksvika/Tresfjord/Stordal. Fram med skia! :shock: Regner nesten med at området rundt Trollstigen må ha full vinter nå.

Beklager litt uklart bilde, oppdaget litt senere at IS-knappen var avskrudd.

post-283-133474488334_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ut på bygdene, under fjellene, bor folk som gjennom generasjoner har "lest" naturen og dermed mener de kan si noe om hva en kan forvente den kommende årstiden. Jeg har nettopp lest at alle tegn tyder på at vi går en svært snørik vinter i vente på nordvestlandet!!

Så da er det bare å glede seg :o

Pssst, i juni -08 får vi oppsummere og se.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut på bygdene, under fjellene, bor folk som gjennom generasjoner har "lest" naturen og dermed mener de kan si noe om hva en kan forvente den kommende årstiden. Jeg har nettopp lest at alle tegn tyder på at vi går en svært snørik vinter i vente på nordvestlandet!!

Så da er det bare å glede seg :o

Pssst, i juni -08 får vi oppsummere og se.. :wink:

Ikke bare snørik, men også kald! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

.... og så var det på'an igjen, på'an igjen...

http://www.smp.no/default.asp?page=1024&item=1030694,1〈=1

August- og septembervinteren holder stand!

Det er ikke uvanlig at det snør i september, men at vi hadde nattestengt veg tilbake i august har jeg aldri opplevd i løpet av de 38 sesongene jeg har brøytet, sier han.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyf... så kult. Er det ofte sesongstarten er så bra og tidlig ved Trollstigen?

På Alnestinden er det vanligvis skiføre året rundt, og det er ikke uvanlig med noen snøfall som frisker opp føret i løpet av høsten.

Men denne høsten, med store og gjentagende snøfall fra slutten av august og gjennom september, hører vel med til sjeldenhetene. Fine snøforhold fra 1000 meters høyde og til topps på Finnan i august og september er mot normalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...
Ut på bygdene, under fjellene, bor folk som gjennom generasjoner har "lest" naturen og dermed mener de kan si noe om hva en kan forvente den kommende årstiden. Jeg har nettopp lest at alle tegn tyder på at vi går en svært snørik vinter i vente på nordvestlandet!!

Så da er det bare å glede seg :D

Pssst, i juni -08 får vi oppsummere og se.. :wink:

Ser bra ut må jeg si, 185cm snø nå på Strandafjellet (Roaldshornet) og 155cm nede i dalen. Ser at Strynefjellet har nesten 3m og har fått 1m siste uka. Er også spådd bra med nedbør mot slutten av uka.

Bare januar ennå.. :D Satser på at de bryter 3m grensa på Roaldshornet denne vinteren.. 8)

:oops:http://www.skiinfo.no/snowreport/snowdepth.jsp

:)http://www.strandafjellet.no/Sider/SnowreportEn.asp?lang=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig, for selv om det er forholdsvis stor skredfare nå, så er det neppe utpregede svake lag nede i snødekket, for det har ikke vært kuldeperioder med tynt snødekke.

Så da ligger alt an til en kjempevårsesong, der en kan kjøre stort sett overalt der det henger snø!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Jeg tror gi mente godt skiføre utover i juni-juli-august-sept osv :D

Ja, men først har vi vårsesongen, mars-april-mai.

Så kommer sommeren, og den blir uansett bra, bare det blir myyyyye snø!

Men jeg har enda tilgode å oppleve stor morro lenger enn ut i juli..

(Hilser fra Andermatt, er nå i Verbier, drar muligens til Engelberg i morgen..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.