Gå til innhold
  • Bli medlem

Coleman 400


Gjest Srx (Ron)

Anbefalte innlegg

Gjest Srx (Ron)

Har nylig fått meg en coleman 400 av en viss bekjent.

Må si jeg er imponert og fornøyd.

Enkel og idiotsikker i bruk. Fyll, pump, tenn på og pump.

Ikke noe flasker, slanger, dårlige O-ringer, snu/vend på flaska, fell ut ditt og fell ut datt.

680 gram tørrvekt og med full tank veier den 1kg, og avgir 3kw :)

Testa den på tur i går og setta nokk ny pers på koking av 1,5ltr vann.

Tidligere i uka var jeg og fant en 2 liters beholder på europris som passa akkurat (måtte smi litt av pakninga i toppen), etterpå kjøpte jeg ett sitteunderlag som jeg skar til i topp og bunn. Beholderen kostet meg til sammen 39+25=64 kr.

Blir nokk mere testing av denne primusen utover høstjakta :lol:

post-1074-133474486415_thumb.jpg

post-1074-133474486438_thumb.jpg

post-1074-133474486461_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 10 måneder senere...

Jada, de er tilsalgs hos diverse nettbutikker. Utvalget er så som så. De har noen få modeller. Søker du i google finner du dem.

Jeg kjøpte min på ebay, men det beste tipset er nok Runegutt 123. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då har eg vert på europris, eg og. Etter ein topp handel av runegutt123, måtte eg finne ein transportboks. Prøvde den samme boksen. Passet perfekt for 442modellen og.

Visst du ikkje vil kappe i boksen, skrur du bare av lokket, sette brenneren nedi. Og skrur igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Har nylig fått meg en coleman 400 av en viss bekjent.

Må si jeg er imponert og fornøyd.

Enkel og idiotsikker i bruk. Fyll, pump, tenn på og pump.

Ikke noe flasker, slanger, dårlige O-ringer, snu/vend på flaska, fell ut ditt og fell ut datt.

680 gram tørrvekt og med full tank veier den 1kg, og avgir 3kw :roll:

Testa den på tur i går og setta nokk ny pers på koking av 1,5ltr vann.

Tidligere i uka var jeg og fant en 2 liters beholder på europris som passa akkurat (måtte smi litt av pakninga i toppen), etterpå kjøpte jeg ett sitteunderlag som jeg skar til i topp og bunn. Beholderen kostet meg til sammen 39+25=64 kr.

Blir nokk mere testing av denne primusen utover høstjakta :D

Jeg kjøpte hva som ser ut til å være samme kaffeboks, men skrur jeg av lokket og forsøker å plassere den nedi er det veldig trangt. Røret som går fra tanken og over der man tenner på er for bredt og man må bruke litt makt for å få den nedi. Noe jeg ikke har så lyst til. Er din boks likedan?

http://bildr.no/view/306200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Srx (Ron)
Jeg målte nå og min 442 er ca. 12.9cm over røret. Boksen er ca. 12.8cm.

Jeg målte min 400 nu nylig. Den er 12,9cm over røret. Boksen har jeg beskjært pakninga på. Den er 13,0cm Passer perfekt. Ingen slingring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.