Gå til innhold
  • Bli medlem

klar for reinsdyrjakta :-)


Tiri

Anbefalte innlegg

Ja da er jeg klar for jakt :shock: !

Er litt av en kabal som skal gå opp før man kan lene seg tilbake og bare jakte en ukes tid :shock: .

Men nå er alt i boks og jeg ser virkelig frem til å bare traske rundt etter rein, smyge seg innpå og få den i siktet :D !

Flere som skalm jakte rein??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, nå er snart ventetida over :D .

Skyteprøva er unnagjort og alt er klart nå.

Legger meg inn på ei seter i helga, så er jeg klar som bare det på mandag morgen. Har sett mye dyr i sommer og har store forventninger nå :shock: . Var bare såvidt jeg fikk fridager på jobben, men var jo meningsløst å sitte på jobb når tankene er i fjellet :shock::shock: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er jeg klar for jakt :shock: !

Er litt av en kabal som skal gå opp før man kan lene seg tilbake og bare jakte en ukes tid :shock: .

Men nå er alt i boks og jeg ser virkelig frem til å bare traske rundt etter rein, smyge seg innpå og få den i siktet :shock: !

Flere som skalm jakte rein??

Du må ikke skyte første dagen da, Tiri. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen reiser jeg til foreldrene mine. Der må jeg montere kikkerten på geværet og finne et jorde for å skyte det inn. Mandag kl. 03 ringer klokken så jeg kan kjøre 50 mil og allikevel få nesten full dag i fjellet. Såkalt "utenbygds"...

I fjor fikk jeg ingen jakt, og i år så det også stygt ut. Men noen ganger har man flaks; tirsdag ringte de fra ett fjellstyre og tilbød meg bukkekort. Gjett om jeg var glad!

Onsdag ringte neste fjellstyre og ville selge ett fritt u/50 kort...

Jeg er glad nå, men hvorfor kan man ikke få ett kort/år? Neste år er det sikkert krise igjen.

Er det noen som vet hvor dyrene i Snøhetta-øst står, nå 36 timer før jaktstart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen reiser jeg til foreldrene mine. Der må jeg montere kikkerten på geværet og finne et jorde for å skyte det inn. Mandag kl. 03 ringer klokken så jeg kan kjøre 50 mil og allikevel få nesten full dag i fjellet. Såkalt "utenbygds"...

I fjor fikk jeg ingen jakt, og i år så det også stygt ut. Men noen ganger har man flaks; tirsdag ringte de fra ett fjellstyre og tilbød meg bukkekort. Gjett om jeg var glad!

Onsdag ringte neste fjellstyre og ville selge ett fritt u/50 kort...

Jeg er glad nå, men hvorfor kan man ikke få ett kort/år? Neste år er det sikkert krise igjen.

Er det noen som vet hvor dyrene i Snøhetta-øst står, nå 36 timer før jaktstart?

Jeg har ikke vært der å sett. Vinden har stått fra sør og vest de siste dagene. Så jeg tipper de kan stå langt mot øst. Hvis du er litt kjent der tipper jeg du vet hvor skal begynne å kikre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjent i det hele tatt. Har hatt Oppdalskort noen ganger, men denne gangen skal jeg lengre syd. Det fine med å være jaktnomade er at jeg etterhvert har blitt kjent i mange villreinfjell.

Jeg skulle gjerne hjulpet deg. Kanskje jeg tar ei runde der i mårra å ser litt.

Spør frøken Tiri :!: Jeg vet ho vet hvor det kan stå dyr i det området. Jeg vedder på at hvis ho slår av tv å lytter så hører ho storhopen står å garte :D

Ikke sant tiri? Er det riktig nordavind så kan du bare åpne fryseren å vente til den fyller seg selv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne hjulpet deg. Kanskje jeg tar ei runde der i mårra å ser litt.

Spør frøken Tiri :!: Jeg vet ho vet hvor det kan stå dyr i det området. Jeg vedder på at hvis ho slår av tv å lytter så hører ho storhopen står å garte :D

Ikke sant tiri? Er det riktig nordavind så kan du bare åpne fryseren å vente til den fyller seg selv :D

Hihi :D:D , du får sagt det du :lol::lol: .

Men det værste er jo at det ikke er langt unna sanheten :D8) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nokon som vet kor dyra står i Vulufjell og Sel & Nordre Kolloen?

Hørte noe om en storflokk inne der i sommer, men vet ikke om noe nå. Men du vet sikkert om noen sikre plasser :) . Og er jo omtrent garantert å finne dyr langt (og høgt) inn der, uansett vær og vind. Men det kan bli stygglangt å gå.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med jakta da folkens?

Jeg har vært litt sløv har bare gått å kost meg i fjellet :) .

I dag og i går så har det vært altfor varmt til å skyte, har

bare sittet på en fjelltopp å slikket sol :):D .

Skal prøe å jakte litt mer inntensivt nå i helgan, for da har jeg Sherpa å :P .

Kjekt å ha fast Sherpa :D:(:( ! ( Men han er jo ALDRI der når jeg trenger han).

Ha en fortsatt fin jakt da folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pangstart på jakta iår!

Første dagen ble imidlertid litt ødelagt, sto fast i grøfta med bil på fjellet, og brukte mange timer på å få hjelp osv. Men 21. august ble en kjempedag på jakt. Kom opp på fjellet grytidlig om morgenen sammen med lillebror, som var med på jakt for første gang :D . Det gikk ikke lenge før oss fekk sjå en liten reinshop som trakk opp i høyden. Været var bra og sola sto på himmelen og varmet godt. Vi tok det med ro, og brukte kanskje en times tid på å nærme oss dyra. Dei hadde lagt seg strategisk til like oppunder toppen, med vinddraget i nakken og utsyn nordover var det ikke lett å stille innpå denne vesle flokken. Men kom innpå etter litt åling og fekk inn ett velrettet skudd på ei fin simle på nesten 40 kg slakt. Det vart ganske varmt utpå dagen og det vart en irriterende jobb bare å holde spyfluene vekk, men det gikk bra og eg fekk slaktet ned og trygt inn på kjølerom. Skal si det smakte med helstekt, blodfersk, indrefilet godt utpå kvelden :) .

Nå fortsetter det med mere jakt ihelga. Har ikke helt bestemt meg kor eg drar men skal uansett ut :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.