Gå til innhold
  • Bli medlem

Grei lykt til teltturer


krb

Anbefalte innlegg

Vil bare dele mitt lille tips til dere som ikke vil betale så mye for litt lys.

Min erfaring er at denne holder til kartlesing/kortspill etc.

Denne lykten kan man få kjøpt på clas-ohlson.

som drives med 4 stk R6 batterier.Lampen tennes og slukkes ved å trykke på fronten

eller en snor.

Diam 140 mm.

pris 99,- 3 pakning.

post-2909-133474482153_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Annonse
  • 2 måneder senere...

Jeg har bestilt meg denne LED-campinglykta fra Osram. 112 gram uten de 4 LR6-batteriene den bruker. 2 innstillinger, 100% effekt og 25% effekt som skal kunne gi 100 timer kontinuerlig lys. Har sett disse til 300-400 kroner her i landet, men kjøpte 2 stk for 36 dollar inkl porto på Ebay.. Under momsgrensa også det, så da snakker vi om ca 90 kr pr stk :(

http://www.osram.no/no/Produkter/Armaturer/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=243;_t=606

CAMLED.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har kun testa osram-lampa hjemme enda, men dette må være et kupp! vekta blei like under 200 gram med de 4 batteriene i, og selv den laveste effekten gir jo lys i massevis. På full effekt er det et kraftig hvitt lys som spres godt til sidene. Blir nok aldri noen gasslykt på meg hvertfall, og konklusjonen eruten tvil løp og kjøp!..eller enda smartere: surf og kjøp!

Skal se om jeg får lagt inn et par bilder ikveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den så genial ut, rapporterer du når den er blitt testa? Lysstyrke og sånn...

Eg har også ei slik lykt. Eg er ikkje sikker på når eg kjøpte ho, men ho har i alle fall vore med meg dei 2 siste vintersesongane, kanskje 3. I teltet heng ho oftast i taket og lyser på lågaste effekt. Det er i alle fall nok lys for meg.

I starten var eg litt spent på om brytaren var slik at lykta ville slå seg på i sekken, men det har faktis ikkje skjedd.

Det eg ikkje likar heilt, er glasset som er ubeskytta. Glasset på lykta mi har fått ein sprekk, og eg er ikkje akkurat overraska. Ei løysing som på desse sjølvmatande stearinlyktene hadde vore kjekt. Dette ville også gjera lykta litt mindre nedpakka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.