Gå til innhold
  • Bli medlem

gasslykt til telt...


rakafisk

Anbefalte innlegg

Hei!

Har fått med meg at det finnes gasslykter som en kan koble på de små gass-dunkene. Er det noen med erfaring fra dette, hvor effektivt dette er? Avgir de både varme og lys, pris og anbefalninger??

På forhånd takk:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hart en av merke primus.

Fungerer bra den.

Negativt: Forbruket

og nettene tåler ingenting, så ta med reservenett.

Effekt ca 60W ( gir ca like mye varme)

Ellers finnes det petromaxliknende lamper.

Coleman har noen bensindrevne, med to nett.

Jeg har en gammel sånn.

Lettvint og mye lys.

Skulle gjerne hatt meg den minste Colemanlykta på 75W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å stjele tråden, men..

Rune, hvor får man tak i disse besinlyktene i Norge? Har bare sett gasslykter, men etter å ha hatt med en gassprimus på tur en kald vinternatt så sverger jeg til bensin\parafin om vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er glad i Coleman, runegutt ;-)

Jeg har denne gasslykta fra primus: http://www.xxl.no/xxl_templates/Produkt____46589.aspx

som har en nettingramme i stedet for glass - og dermed knuser den ikke så lett - men den kan få bulker.

Noen turer har den fått blitt med på og fungerer strålende. både lys og varme - og veldig fin kontroll på lysmengden fra svak glød til 60-70w. Og den blir god og varm. Skal vel i teorien bruke ca 1/10 av gassmengden til en brenner på full effekt - dvs. borti 6 timer på en 225gr boks - men har ikke nok erfaring til å si noe mer om dette enda.

Ellers er jeg enig med runegutt angående glødenettingen som ikke tåler så mye.

Jeg er veldig fornøyd med den løsningen - og bruker en multifuel slangebrenner til matlaging så jeg er ikke så redd for forbruket :D Har egentlig tenkt å supplere med en liten skru-på brenner så jeg har et ekstra bluss til noe matlaging på tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.