Gå til innhold
  • Bli medlem

Terrengsykkling


Taø

Anbefalte innlegg

Heisan.

Driver på med sykling i skogen, både på stier og i stunt lignende løyper jeg har kvistet selv. Har frem til nå brukt en relativt billig sykkel, 6000 kr, men den er snart brukt "opp" pga hard medfart.

Er det noen er i dette meget bra forumet som kan si noe om en fulldempet kontra bare demping på fram gaffelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er vel en smakssak, er det mere downhill du holder på med ville en fulldempet downhillsykkel med skivebrems og kraftig ramme passet deg best, er det terrengsykkling både opp og ned er en terrengsykkel det beste, jeg viille foretruukket en med kun framdemper da man demper det meste av støt mot kroppen med føttene. En fulldempet sykkel blir også ofte dyrere og tyngre både i vekt og å sykle på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykler du bare på sti, gå for fulldemper uten tvil! Sykler du en miks av sti og grus/skogsvei, kan fulldemper absolutt fortsatt vurderes! Dagens teknologi på fulldempere er meget bra, også for bruk på grusvei. Jeg er overbevist om at stadig flere kommer til å velge fulldempere i årene som kommer. Komfort, smidighet og framkommelighet er alle gode grunner. Selv sykler jeg kun med demper foran, men etter å ha prøvd fulldemper, er jeg litt "hekta" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.